Gaming: Telia er din bedste makker, når du spiller online

I den kommende weekend, 13.-16. juni, afholdes en af verdens største digitale festivaler i Sverige. Ved mega-eventen DreamHack afholdes konkurrencer i online gaming, og professionelle teams fra hele verden rejser til Jönköping for at kæmpe om ære og pengepræmier i spil som Counter Strike, Starcraft og Hearthstone. Sidste år havde DreamHacks sommerfestival 104.000 besøgende og flere end 15 millioner fulgte med i livetransmissionerne på nettet.

Telia i Sverige har siden 2005 leveret internetforbindelse til DreamHack, og igen i år er Telia udset til at levere en hurtig, stabil og sikker opkobling til de mange tusind deltagere. Det skyldes ikke mindst, at Telia har et af verdens bedste IP-netværk med lave og stabile svartider, hvilket giver en spiloplevelse i verdensklasse. Derfor vælger mange af de store spilleverandører at lægge deres servere i Telias net.

”Telia er en del af TeliaSonera, som ejer TeliaSonera International Carrier, TSIC. Op mod 90 % af al internettrafik i Europa løber igennem TSIC’s kabler, og det betyder, at vi kan tilbyde spiludbyderne lynhurtig og uforstyrret datatrafik direkte til brugerne og tilbage igen. Vi behøver ikke lade trafikken gå igennem net og kabler, som er ejet af andre, og hvor vi ikke kan kontrollere, hvilken vej trafikken flyder. Det betyder, at vi kan optimere hastigheden og sikre de laveste ping-tider”, forklarer udviklingschef René Skjoldmose fra Telia Danmark.

Den lynhurtige responstid er altafgørende for online gamere. Jo lavere ping (latency), jo hurtigere reagerer spillet – og specielt i actionspil som fx Counter-Strike, hvor det går ekstremt stærkt, og reaktioner betyder alt, kan latency betyde forskellen på liv eller død. Dog kun i spillet, heldigvis.

”DreamHack og Telia har haft dynamisk og progressivt samarbejde, og det føles godt, at vi nu fortsætter rejsen sammen. Telia har befæstet sin position som den førende helhedsleverandør for gamers, hvor lave ping-tider er alfa og omega for en perfekt spiloplevelse,” siger direktør for DreamHack, Marcus Lindmark.

Læs mere om DreamHack her: www.dreamhack.se

Foto: Abraham Engelmark

• teliasonera