Sommerens rejser går til Beirut og Dubai

Onlinerejsebureauet Travellink har analyseret sommerens rejsestatistik og fundet ud af, hvor vi nordboere helst vil rejse hen i sommer. De 10 mest populære destinationer vender hele tiden tilbage, men hvert år ser vi mindst ét rejsemål, der overrasker os.

Sommerens bobler:

Tendensen i sommer viser, at Nice fik et ordentligt opsving takket være EM-festen og fodboldinteresserede fans.

-Nice har overgået andre populæreste storbyer som Rom og Malaga. Zlatan-effekten er overraskende stor, siger PR manager for Travellink Norden, Anne-Marjut Väänänen.

Sommerens raket: Dubai udmærker sig som sommerens raket med en stigning på 119 % sammenlignet med bookinger i samme periode sidste år.

-En årsag kan være, at mange turister drages mod det faktum, at du i Dubai med garanti kan boltre dig i strålende sol og luksus til overkommelige priser året rundt. Gode bademuligheder og høj hotelstandard er noget, som flere og flere vælger til en bekvem ferie. Nu ser vi også en stigning i rejser til Dubai om sommeren, hvor priserne er meget lavere end i vintersæsonen siger Anne-Marjut Väänänen.

Sommerens virkelige nytilkommer: Beirut er den utippede nytilkommer med 95 % stigning. "Middelhavets perle", som Beirut blev kaldt, var en velbesøgt by inden borgerkrigen i 1975. Siden dengang er byen blevet fikset godt op, og interessen for denne traditionsrige kulturby er igen begyndt at blomstre.

-Statistikken viser, at Beirut med sin 5000 år gamle historie og mangfoldighed ender på toplisten i takt med øget antal etnisk rejsende. Mange familier vil gerne besøge deres hjemlande, og vi kan se, at den type rejser er steget til netop Beirut, siger Anne-Marjut Väänänen.

Sommerens raketter (stigning i procent fra sidste år) Sommerens mest populære rejsemål (placering sidste år)
Dubai +119 % 1. London (1)
Beirut +95 % 2. Berlin (2)
Nice +72 % 3. Amsterdam (3)
Teheran +50 % 4. Barcelona (4)
Los Angeles +37 % 5. Paris (6)
Rom +33 % 6. Prag (8)
7. Nice (21)
Rom (13)
9. Malaga (10)
10. Bangkok (9)

5 ting du kan foretage dig i Beirut:

White Beach

Forlad Beirut, og tag en taxi til fortidsbyen Byblos. Tag en ny taxi mod Batroun, og hold udkig langs vejen efter et skilt, hvor der står White Beach. Rigtig god strand, rigtig god bar.

Pigeon Rocks i Raouche

Begiv dig ud til kysten, og se naturens smukkeste skabninger i Beirut, Pigeon Rocks i Raouche er nemlig det mest kendte (og det eneste) naturlige indslag i Libanon. Langs Corniche-gaden har du det bedste udsigtspunkt over klipperne.

National Museum of Beirut

Samlingen på Beiruts nationalmuseum har antikviteter helt tilbage fra første verdenskrig. Under borgerkrigen stod museet i frontlinjen, der skilte de stridende parter.. Bygningen og dens samling fik omfattende skader, men kunne reddes i sidste øjeblik.

Greek Orthodox Cathedral of Saint George

Saint George-katedralen er den ældste kirke i byen Beirut og den ældste i regionen. Det første kristne tempel der nogensinde er bygget på stedet, og det er helt tilbage fra 600-tallet.

Zaitunay Bay

Den nyligt åbnede strandpromenade giver dig mulighed for at finde ro i en fartfyldt by som Beirut.

*Statistikken er baseret på ca. 60.000 rejser fra Sverige, Norge, Danmark og Finland i juni 2016.

• Turisme

• flyrejser
  • rejse
  • beirut
  • dubai

Travellink er et førende internetbaserede rejsebureau med aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskabet har tre forretningsområder; privatrejser, forretningsrejser og konference-og event. Travellink sælger flyrejser fra 440 flyselskaber og mere end 550.000 hoteller til mere end 40 000 destinationer i hele verden. Travellink indgår i gruppen ODIGEO sammen med eDreams, Go Voyages, Opodo og Liligo. Europas største online rejse-og e-handelsvirksomhed. eDreams ODIGEO er repræsenteret i 44 lande verden over. Virksomheden tilbyder et bredt udvalg af flyrejser, hoteller, billeje og pakkerejser (flybillet og hotel ).

Peter Hellström

Pressekontakt Presseansvarlig +46 (0)73 773 6041