Lokalt medaljehåb til EM i Kolding

Nyhed   •   Mar 16, 2017 13:39 CET

Mads Conrad-Petersen (forrest) er sikker på, at han kan give hjemmepublikum noget at heppe på ved EM i Kolding til april.

29-årige Mads Conrad-Petersen fra Vejen er med i den trup, som Badminton Danmarks sportslige ledelse netop har udtaget til at kæmpe om medaljer til EM i Kolding.

Der bliver ikke færre end 24 danske spillere at heppe på, når EM i badminton skal afgøres i Kolding i slutningen af april. Men særligt én af spillerne er ekstra meget på hjemmebane i Trekantområdet. Det er den forsvarende europamester i herredouble 29-årige Mads Conrad-Petersen, der oprindeligt kommer fra Askov, og har spillet alle sine ungdomsår i henholdsvis Vejen og Erritsø ved Fredericia.

Han ser frem til at skulle spille i sit gamle nabolag.

- Normalt spiller vi kun hjemme i Danmark to gange om året – nemlig til DM og til Denmark Open. At EM i år er i Danmark og endda så tæt på, hvor jeg kommer fra, gør det ekstra sjovt. Det giver min forældre og mine venner mulighed for at komme og heppe – også mine bedsteforældre, som ellers mest følger mig i TV, siger Mads Conrad-Petersen, hvis forældre stadig bor i Askov.

Den succesfulde badmintonspiller er makker med Mads Pieler Kolding, og han er sikker på, at der er ret gode chancer for dansk metal – også af guld.

- Der er 5 virkelig stærke par med, som alle har gode chancer. Heriblandt 3 danske. Men der er ikke nogen med, som vi ikke tidligere har slået, så det er helt op til os, siger Mads Conrad-Petersen.

EM spilles fra den 25. april i Kolding. Det er Sport Event Denmark, Kolding Kommune, Badminton Danmark og Trekantområdet, der er værter for mesterskaberne.

Kommentarer (0)

Kommentar

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.