Støjvolden har fået flere aktivitetsmuligheder

Omkring 80 borgere og inviterede gæster var mødt frem i strå-lende solskinsvejr, da anden etape af Solrød Kommunes pro-jekt En Voldsom Omvej blev indviet fredag den 30. september 2011.
I samarbejde med Uno Koncept A/S, som har stået for etableringen af området ”Vildnisset”, bød Solrød Kommune på musik og forfriskninger til de fremmødte.

Seancen blev indledt af Udvalgsformand Naima Simring:

”I Social- Sundheds- og Fritidsudvalget glæder vi os over, hvorledes projektet og især det første område er blevet flittigt brugt og besøgt henover sommeren. Vi håber naturligvis, at dette nye og utrolig spændende område vil inspirere til yderligere aktivitet”.

Derudover nævnte Naima Simring, hvorledes støjvoldsprojek-tet harmonerer med intentionerne i Solrød Kommunes Fritids- og kulturpolitik samt Sundhedspolitikken omkring tiltag der motiverer aktive og inaktive borgere i alle aldre til fysisk aktivitet efter principperne om nærhed, tilgængelighed og inspiration.

Endelig blev lejligheden benyttet til takke Realdania og Lokale- & Anlægsfonden for udvælgelsen og det flotte tilskud til projektets realisering, til Rasmus Andersen fra firmaet Active City Transformation, som har været kommunens medspiller i pro-jektets udarbejdelse, samt til lokale organisationer og interesserede borgere for løbende at sende idéer og konstruktiv feedback, der kan indgå i realiseringen af projektet.

Efter den indledende åbningstale var der ”fri leg” imellem de udspændte wires opad skråningen, mulighed for at tage en længere gå eller løbetur på den anlagte sti gennem Vildnisset, eller få inspiration af udøvere fra Freerun Denmark til parkourøvelser på toppen af støjvolden.

Arbejdet med projektet holder ”vinterferie”, men projektets to første aktivitetsområder er nu åbne for alle. Det tredje og sid-ste område forventes at blive indviet i forsommeren 2012.

FAKTA
EN GOD OMVEJ er udviklet af Realdania og Lokale- og Anlægs-fonden i samarbejde med KL og Sund By Netværk.

Kilde: SOLRØD KOMMUNE | KULTUR OG FRITID
Fotograf: Flemming Toft

• en god omvej
  • solrød kommune