Album-aktuelle kunstnere indtager VEGA

Album-aktuelle kunstnere indtager VEGA

Festivalsæsonen er så småt ved at være ovre, og snart kan man igen glæde sig over flere ugentlige koncerter i VEGA. Størstedelen af de kunstnere, der lægger vejen forbi VEGA, er albumaktuelle, og Soundvenue har netop offentliggjort deres anbefalinger for 30 albums, som man kan glæde sig til i løbet af de næste to måneder. Heraf kan syv af dem nydes i VEGA.

Yeasayer – ”Fragrant World” (13. august)
Siden maj har man kunnet nyde førstesinglen ”Longevity” fra Yeasayers kommende album, og ifølge forsanger Chris Keating lyder gruppens tredje udspil som et vanvittigt r’n’b-album.
Yeasayer / 18. September i Lille VEGA – Læs mere og køb billet

Ariel Pink's Haunted Graffiti – ”Mature Times” (20. august)
Skal man tro retropop-bandet selv, bliver det noget nær en genfødsel, når gruppen med den excentriske forsanger, Ariel Pink udgiver ny plade til august. Han er en mester i at forene lyttervenlige melodier, der trækker på 70’er og 80’ernes pop- og rocktraditioner med en bizar og mudret produktion.
Ariel Pink’s Haunted Grafitti / 19. november i Store VEGA – Læs mere og køb billet

Bloc Party – ”Four” (20. august)
I 2009 udkom Bloc Partys seneste album, Intimacy, der cementerede bandets position som nogle af de tunge drenge i genren. Det nye album har fået sit navn efter de fire år, der næsten er gået, siden man sidst har kunnet amok-danse til nye Bloc Party-numre som ”The Prayer” og "Hunting For Witches".
Bloc Party / 18. november i Store VEGA – Læs mere og køb billet

CODY – ”Fractures” (27. august)
Det seks mand og en kvinde store orkester CODY lægger pt. sidste hånd på mixet af sangene til deres kommende fuldlængdealbum, der følger op på debuten Songs fra 2009. Deres musik kan bedst beskrives som folk-inspireret pop med hints af post-rock og nordisk melankoli.
CODY / 29. september i Lille VEGA – Læs mere og køb billet

Christian Hjelm – ”Før vi blev lette” (3. september)
Den tidligere forsanger i Figurines, Christian Hjelm, er netop nu aktuel med anden single, “Lang Vej Igen”, fra sit kommende album. Du kan se en live-session med nummeret HER.  Vokalen er stadig helt i front. Stadig en af Danmarks stærkeste. Men scenen er ny. Og nu på dansk.
Christian Hjelm / 7. Oktober i Lille VEGA – Læs mere og køb billet

Jens Lekman – ”I Know What Love Isn’t” (3. september)
Den charmerende, svenske singer/songwriter er tilbage med et nyt album, der kredser om ikke længere at være sammen med den, man elsker. Selv udtaler han om pladen: “Jeg vil gerne have, at sangene skal løfte sig næsten umærkeligt, og at omkvædet adskiller sig fra versene med små bitte detaljer som en tamburin eller en harmoni”.
Jens Lekman / 12. September i Lille VEGA – Læs mere og køb billet