To talentfulde danske sangerinder skyder efteråret i gang i Ideal Bar

To talentfulde danske sangerinder skyder efteråret i gang i Ideal Bar

Det spirer frem med nye talenter som aldrig før, og i Ideal Bar Live prøver VEGA at præsentere morgendagens stjerner.

Den 13. september skydes efterårsprogrammet i Ideal Bar Live i gang med en dobbeltkoncert med de soulede sangerinder Barbara Moleko og Kamilia Amélie. Begge sangerinder har tidligere opvarmet i VEGA for henholdsvis Lukas Graham og Thomas Buttenschøn, men nu er de to lovende kunstnere øverst på plakaten.

Barbara Moleko
Med en opvækst i Mozambique, Sydafrika og Vanløse har 25-årige Barbara Molekos liv været et sansebombardement af billeder fra sydens støv og nordens stenbro og lyde fra afrikansk jazz, amerikansk soul og danske viser. Det har sat sine tydelige spor i Molekos musikunivers, der krydrer en international soul’et sound med dansk lyrik.

Debutalbum på vej
I marts udkom Barbara Molekos første single ”Gå En Tur” , som kommer med på hendes debutalbum, der udkommer til efteråret. Til koncerten i VEGA bliver der dermed også mulighed for at få smagsprøver på, hvad man kan forvente af den danske sangerindes debut.

Kamilia Amélie
Ligesom Barbara Moleko udgav Kamilia Amélie også sin debutsingle i foråret. Sangen, som hedder ”Little Darling”, er første udspil fra hendes debutalbum Come What May, der også er på vej.

Genren er soul/soulpop, og musikken er inspireret af bade Aretha Franklin og John Legend. At Kamilia Amélie laver soul, blev også understreget i foråret, hvor tog på tour som supportnavn for Lukas Graham. Hele 43 koncerter blev det til i hele landet, deriblandt flere udsolgte koncerter Store VEGA.

Nu er Kamilia Amélie øverst på plakaten, når Barbara Moleko og hun giver forsmag på deres debutalbums i Ideal Bar.

Fakta om koncerten
Barbara Moleko (DK) + Kamilia Amélie (DK)
Torsdag den 13. september kl. 20
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
80 kr. (inkl. en gratis koncertøl)
Forsalget starter senere i dag via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i Fona-butikker.
Læs mere om koncerten med Barbara Moleko og Kamilia Amélia i Ideal Bar.