VEGA & Beatbox Concerts præsenterer
Willis Earl Beal erstatter aflyst efterårskoncert i det nye år
Den excentriske amerikanske singer/songwriter Willis Earl Beal måtte aflyse sin september-koncert i VEGA i sidste øjeblik pga. sygdom. Den 26. februar vender han tilbage til Lille VEGA, hvor det omsider bliver muligt at opleve hans unikke stemme og nye numre live.

I september var Chicago-musikeren Willis Earl Beal rejst til København for at give koncert i VEGA. Uheldigvis sikrede han sig i den forbindelse en solid skandinavisk forkølelse. Til lydprøven i VEGA måtte han indse, at han pga. sygdommen ikke havde nok stemme og kræfter til at optræde til aftenens koncert og måtte desværre aflyse.

Nu annoncerer den karismatiske sanger en ny koncert i Lille VEGA onsdag den 26. februar i 2014. Så der bliver alligevel mulighed for at høre ham live på turné med sit stemningsfulde andet album, Nobody Knows, der udkom i september. Hør singlen ”Too Dry to Cry” i en excentrisk liveversion fra en maskeklædt Willis Earl Beal.

Tidsrejsende Dr. Dre i Mississippi
I forhold til sin debut, Acousmatic Sorcery (2012), der havde en skramlet lo-fi-lyd, er Nobody Knows et mere professionelt og helstøbt album. Willis Earl Beal veksler mellem ru singer/songwriter-numre, akustisk guitar og hiphop- og r&b-rytmer. Albummet er blevet vel modtaget af de internationale musikmedier, og amerikanske Pitchfork belønner albummet med 7,2 ud af ti.

Britiske NME giver 8 ud af ti for et album, hvor Willis Earl Beal ifølge dem fremstår som en dæmonisk bluesmand og beskriver ham som en ”time-travelling Dr Dre on the Mississippi Delta in the 1930s” og som en prædikende Tom Waits, der på baggrund af et enkelt, støvet beat synger i New Orleans’ natsorte gader.

Duet med Cat Power
Nobody Knows indeholder blandt andet en duet med en ligesindet talentfuld og excentrisk musiker, nemlig sangerinden Cat Power, som Willis Earl Beal også tidligere har turneret og stået på scenen med. Samarbejdet mellem de to kan høres på nummeret "Coming Through".

Hør flere numre fra både Nobody Knows og Acousmatic Sorcery live i Lille VEGA i det nye år. Koncerten bliver Willis Earl Beals anden koncert i VEGA, da han også gæstede Lille VEGA i maj 2012 til en udsolgt koncert, som Politiken gav fire hjerter og kaldte "tindrende smuk".

Fakta om koncerten
Willis Earl Beal (US)
Onsdag 26. februar kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 130 kr. + gebyr
Forsalget starter i dag  via VEGAs hjemmeside, Billetlugen.dk / 70 263 267 og i Fona-butikker.
Læs mere og køb billet til koncerten med Willis Earl Beal i Lille VEGA.