Adeccolaiset keräsivät kilometrejä lasten ja nuorten hyväksi maailman suurimmassa yritysmaratontapahtumassa

Viime viikonloppuna Suomen Adeccolta lähti kuuden hengen tiimi Adecco Brussels Ekiden -juoksutapahtumaan keräämään Win4Youth-kilometrejä lasten ja nuorten hyväksi. Tapahtumaan osallistui yli 1 400 tiimiä ja yli 8 000 juoksijaa ympäri maailman. Tapahtumassa juostiin maraton kuuden hengen joukkueissa, joista kolme henkeä juoksi viiden kilometrin osuuden, kaksi 10 kilometriä ja viimeinen hieman yli seitsemän kilometriä.

Kysyimme kahdelta Suomen tiimiin kuuluneelta jäseneltä fiiliksiä tapahtumasta, miten he keräävät Win4Youth-kilometrejä ja mitä he ajattelevat yleisesti Win4Youth-yhteiskuntavastuuohjelmasta.

Jesse Savukoski, Business Controller, Adeccon taloushallinto

”Tapahtuma oli loistava. Siellä oli todella paljon porukkaa: tiimejä Adeccolta taisi olla maailmanlaajuisesti ainakin kymmenkunta. Pohjoismaista kollegoita oli tapahtumassa yksi tiimi maata kohden.

Win4Youth-kilometrejä kerään säännöllisesti juosten ja pyöräillen. Käyn lenkillä yleensä useamman kerran viikossa. Kilometrien kerryttäminen on tehty mukavaksi ja helpoksi, joten mielelläni kerään kilometrejä hyväntekeväisyystarkoituksessa.

Mielestäni Win4Youth-yhteiskuntavastuuohjelma on todella hyvä asia. Se kannustaa adeccolaisia liikkumaan ja vielä hyvän asian puolesta!”

Miia Langhoff, rekrytointikonsultti, Badenoch & Clark

”Tapahtumassa vallitsi iloinen ja aurinkoinen fiilis. Vaikka se kesti koko päivän, aika meni kuin siivillä. Tapahtumassa oli mukana myös huippujuoksijoita, jotka selvisivät maratonista hieman yli kahden tunnin. Tapahtuma oli kuitenkin tehty kaikille, ei vain huippu-urheilijoille. Myös lapset oli huomioitu.

Kilometrejä kartutan yleensä juoksulenkeillä ja välillä pyöräillen. On hyvä, että kilometrien kerääminen on helppoa, sillä myös kävellyt työmatkat voi kirjata ylös.

Win4Youth-yhteiskuntavastuuohjelma on mielestäni upea juttu. On hienoa, että tähän on panostettu Adecco Groupissa paljon ja tiedämme tarkkaan, minne kerättyjen kilometrien tuotot menevät.”

Adecco Finlandin kilometritavoite on tänä vuonna 40 000 urheiltua kilometriä. Vuosi ei ole vielä lopussa, mutta olemme saaneet yhdessä kerättyä jo yli 70 000 kilometriä. Osa Adecco Groupin globaalista lahjoituspotista menee tänä vuonna suomalaiselle Lasten ja Nuorten säätiölle.

• työhyvinvointi
  • win4youth