Arla Ingman nostaa maidon tuottajahintaa turvatakseen kotimaisen maidon saatavuuden

Arla Ingman nostaa maidontuottajilleen ja yhteistyömeijereilleen maksettavaa maidon tuottajahintaa puolitoista senttiä (1,5 senttiä) litralta 1. maaliskuuta 2013. Tuottajille maksettava maidon hinta on korotuksen jälkeen 43,10 senttiä litralta. Hinnankorotuksella Arla Ingman haluaa turvata suomalaisen maidontuotannon jatkuvuuden ja varmistaa kotimaisen maitoraaka-aineen saatavuuden. Kotimaisen maitoraaka-aineen saatavuuden turvaaminen on Arla Ingmanin liiketoiminnalle elinehto.

- Maidon tuottajahinnan korotuksella voimme omalta osaltamme olla kumppanina kehittämässä niin omien kuin yhteistyömeijereiden maidontuottajien tulevaisuutta, sanoo Arla Ingmanin toimitusjohtaja Reijo Kiskola.

Yhtiö käyttää maitotuotteiden jalostukseen vuosittain noin 280 miljoonaa litraa maitoa. Tästä määrästä noin 20 prosenttia se ostaa kilpailijalta, joten yritys ei ole omavarainen raaka-aineen suhteen.

- Suomalaisilla maitotiloilla tehdään tärkeää työtä, jotta kaupan hyllyssä on hyviä kotimaisia maitotuotteita. Tarvitsemme suomalaista maitoraaka-ainetta jatkossakin, Kiskola jatkaa.

Arla Ingmanilla on yhdessä yhteistyömeijereidensä kanssa noin 700 maidontuottajaa ympäri Suomea.

Toimitusjohtaja Reijo Kiskola, Arla Ingman Oy Ab, puh. 040 559 7310

Arla Ingman on Suomen toiseksi suurin meijerialan yritys. Yrityksen liikevaihto vuodelta 2012 oli 343 miljoonaa euroa. Arla Ingman vastaanottaa maitoa noin 700 tuottajalta Suomessa. Arla Ingmanin yhteistyöryhmään kuuluvat tytäryhtiömeijerit Halkivahan Meijeri, Ranuan Meijeri, Kiteen Meijeri sekä itsenäiset osuuskunnat ja meijerit Hämeenlinnan Osuusmeijeri, Porlammin Osuusmeijeri, Laaksojen Maitokunta, Limingan Osuusmeijeri, Paavolan Osuusmeijeri, Kaustisen Osuusmeijeri ja Ruhan Meijeri. Lisätietoa www.arlaingman.fi.