Lähes 400 keskustelijaa - FIBSin BISNES 2030 -virtuaalifoorumin suosio ylitti kaikki odotukset

Perjantaina 13.10. päättynyt FIBSin ensimmäinen virtuaalifoorumi BISNES 2030 on ylittänyt kaikki odotukset niin keskustelijoiden määrän kuin sisällönkin osalta.

Foorumilla jakoi 7 viikon ajan tietojaan ja näkemyksiään YK:n kestävän kehityksen tavoitteista kaikkiaan 371 henkeä. Keskusteluiden teemat ovat vaihdelleet toimitusketjujen hallinnasta vastuulliseen sijoittamiseen.

Foorumilla on riittänyt vierailijoita päivittäin kymmenittäin, 4.9. järjestetyissä virtuaaliavajaisissa oli mukana lähes 100 henkeä.

Foorumin keskustelut välittyivät myös some-kanaviin: esimerkiksi Twitterin kautta bisnes2030-hastagin sisältävän postauksen on nähnyt Keyhole-seurantasivuston mukaan yli 130 000 henkeä, foorumin kummien tekemiä videoita on katsottu Facebookissa kaikkiaan lähes 12 000 kertaa ja Twitterissä yli 13 000 kertaa.

"Tavoitteemme oli saada foorumille mukaan vähintään 100 yritystä ja yritysten sidosryhmää, mutta foorumin suosio yllätti meidät täysin. Suurkiitos kaikille osallistujille ja erityisesti foorumimme kummeille, jotka antoivat 100-prosenttisen panoksensa alusta loppuun saakka esittelyvideoiden, livechattien ja FIBSin podcast-haastatteluidenkin kautta," sanoo hankkeesta vastannut FIBSin Riikka Leppänen.

Vaikka vaikka foorumi on jo virallisesti päättynyt, käytyä keskustelua voi käydä lukemassa alustalla vuoden loppuun asti omilla tunnuksillaan, foorumi löytyy täältä.

BISNES 2030 -virtuaalifoorumin tavoitteena oli tarjota yritysten, kansalaisjärjestöjen, yliopistojen, tutkimuslaitosten ja muiden organisaatioiden edustajille mahdollisuus saada ja jakaa tietoa ja kokemuksia YK:n kestävän kehityksen tavoitteista ja niihin liittyvistä liiketoimintamahdollisuuksista.

Foorumin kummeina toimivat NCAB Group Finlandin toimitusjohtaja Kim Fagerström, Plan International Suomen pääsihteeri Ossi Heinänen, Finnairin kestävän kehityksen johtaja Kati Ihamäki, OP Ryhmän yhteiskuntasuhteiden johtaja Tuuli Kousa sekä WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder. Kummit virittävät keskustelua foorumilla syys-lokakuussa myös live chateissa kukin vuorollaan.

YK:n jäsenvaltioiden vuonna 2015 sopiman 17 kestävän kehityksen tavoitteen ja niiden 169 alatavoitteen (Sustainable Development Goals, SDGs) tarkoituksena on edistää ihmisten hyvinvointia ja suojella ympäristöä kaikkialla maailmassa. Tavoitteet on päätetty saavuttaa vuoteen 2030 mennessä.

FIBS järjesti BISNES 2030 -foorumin ulkoministeriön tuella yhteistyössä Enne Collectiven ja Orchidea Innovationsin kanssa.

Palautetta foorumista voit antaa täällä

Kuuntele BISNES 2030 -foorumin kummien podcast-haastattelut täällä.

Lisätietoa BISNES 2030 -foorumista sekä YK:n kestävän kehityksen tavoitteista löydät täältä.

• yk:n kestävän kehityksen tavoitteet
  • kestävä kehitys
  • bisnes 2030