Gigantilta uudenlainen tapa hankkia elektroniikkaa: kuukausimaksulla uusi laite vuosittain

Gigantti lanseeraa uuden tavan hankkia elektroniikkaa. Gigantin uudella RENEW IT -palvelulla suomalaisilla on nyt mahdollisuus ostaa kodinelektroniikkaa edullisella kuukausimaksulla niin, että laitteen voi palauttaa Giganttiin ja vaihtaa uuteen malliin jopa kerran vuodessaKyseessä on siis eräänlainen kodinelektroniikan leasing-palvelu. Maailmalla suositun palvelun nähdään vastaavan myös suomalaisten tarpeisiin. Gigantin YouGov:lla teettämän tutkimuksen mukaan noin joka kolmas suomalainen haluaisi vaihtaa puhelimensa uuteen joka toinen vuosi tai useammin, mikäli siihen olisi mahdollisuus.

Gigantti RENEW IT on palvelu, jolla kuluttaja saa kuukausimaksulla käyttöönsä laitteen, jonka hän voi halutessaan vaihtaa uuteen vuoden, kahden tai kolmen välein. Kyseessä on siis eräänlainen elektroniikan leasing-palvelu. Perinteisestä leasingistä ja osamaksuista poiketen RENEW IT -palvelulla asiakas omistaa laitteen sekä sen voi palauttaa Giganttiin ja vaihtaa uuteen jopa vuoden välein ja näin hyötyä laitteen jälleenmyyntiarvosta. RENEW IT -valikoimaan kuuluu puhelimia, kannettavia tietokoneita ja tabletteja.

- Elektroniikka ja kodintekniikka kehittyvät hurjaa vauhtia ja uusia malleja tulee myyntiin jatkuvasti.Olemme huomanneet, että kiinnostus uusimpien mallien ympärillä onkin kasvanut koko ajan ja suomalaiset haluavat käyttöönsä uusimmat ja parhaimmat mallit, kertoo Gigantin kaupallinen johtaja Jarno Sainio.

Maailmalla kuukausimaksuun perustuvat palvelut ovat erittäin suosittuja ja yleistyvät hurjaa vauhtia. Gigantti on Suomessa edelläkävijä tuomalla palvelun myös elektroniikkaostoksiin.

- Tällaisen palvelun etu on, että asiakas omistaa laitteen sekä sen voi palauttaa Giganttiin ja vaihtaa uuteen jopa vuoden välein ja näin hyötyä laitteen jälleenmyyntiarvosta. Kun puhelimen tuo Giganttiin vaihdossa takaisin, ei tarvitse itse huolehtia jälleenmyynnistä, vaan saa näppärästi uusimman mallin tilalle. Halutessaan myös kaikki oheistuotteet, kuten kuulokkeet ja suojakuoret, saa liitetyksi samaan kuukausimaksuun, Sainio kuvaa.

Laitteita vaihdetaan harvemmin kuin haluttaisiin

- Me suomalaiset olemme tunnetusti teknologiakansaa ja tämä näkyy myös vaatimustasossa, jonka asetamme älylaitteillemme ja käyttämällemme kodintekniikalle. Tutkimuksemme mukaan noin joka kolmas suomalainen haluaisikin vaihtaa puhelimensa uuteen joka toinen vuosi tai useammin, Sainio toteaa.

Todellisuudessa suomalaiset vaihtavat älypuhelimensa uuteen paljon toiveitaan harvemmin. Gigantin teettämän tutkimuksen mukaan lähes 80 prosenttia vaihtaa puhelinta kahden vuoden välein tai sitäkin harvemmin.

Palvelun piiriin kuuluvat aluksi puhelimet, kannettavat tietokoneet ja tabletit

Gigantin uusi RENEW IT -palvelu on vaihtoehto uuden laitteen ostamiselle kertamaksulla. Uuden laitteen saa käyttöönsä ilman käsirahaa ja RENEW IT -palvelulla hankitun laitteen voi vaihtaa uuteen halutessaan esimerkiksi kerran vuodessa. Sopimus on mahdollista tehdä myös 24 tai 36 kuukaudeksi. RENEW IT -valikoimaan kuuluu puhelimia, kannettavia tietokoneita ja tabletteja useilta valmistajilta, kuten Samsung, Apple ja Microsoft. Palvelun piirissä olevaa laitevalikoimaa laajennetaan jatkuvasti. Halutessaan asiakas saa myös kaikki oheistuotteet, kuten kuulokkeet ja suojakuoret, liitetyksi samaan kuukausimaksuun.

RENEW IT -palvelu on saatavilla Giganteista ympäri Suomen.

Gigantin YouGov:lla toteuttama kysely toteutettiin 26.–30.4.2018 ja siihen vastasi 1006 suomalaista. Tutkimusotos on kansallisesti edustava iän, sukupuolen ja asuinalueen mukaan. Aineisto kerättiin tutkimusyhtiö YouGovin internetpaneelissa.

Kuinka usein suunnilleen vaihdat matkapuhelintasi?

• Monta kertaa vuodessa 0 %
  • Kerran vuodessa 3 %
  • Kerran 18 kuukauden sisällä 5 %
  • Kerran 2 vuoden sisällä 16 %
  • n. 2-4 vuoden välein 47 %
  • Harvemmin 26 %
  • En osaa sanoa 3 %
  • En omista matkapuhelinta 0 %

Jos saisit itse päättää, kuinka usein haluaisit vaihtaa matkapuhelimesi uuteen?

• Monta kertaa vuodessa 2 %
  • Kerran vuodessa 13 %
  • Kerran 18 kuukauden sisällä 6 %
  • Kerran 2 vuoden sisällä 19 %
  • n. 2-4 vuoden välein 31 %
  • Harvemmin 23 %
  • En osaa sanoa 5 %

• tutkimus
  • renew it

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on Suomessa 39 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli tuhat henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 523 miljoonaa euroa.