Gigantin Black Friday kasvoi jälleen ennätystulokseen – Hittituotteissa näkyivät joulu ja pitkäikäiset hankinnat

Gigantin Black Fridayssa näkyivät edellisten vuosien tapaan joulu ja asiakkaiden halu säästää pitkäikäisissä hankinnoissa. Yhdysvalloista Suomeen rantautuneen juhlapäivän myyntitulos kasvoi jo viidentenä perättäisenä vuotena: suomalaiset ostivat Gigantista tänä vuonna 32,1 miljoonalla eurolla. Gigantin Black Friday jatkuu vielä sunnuntaihin saakka tai niin kauan kuin tavaraa riittää.

Gigantin Black Friday -kampanja maanantaista perjantaihin kasvoi jälleen kaikkien aikojen ennätystulokseen. Black Friday on rikkonut joka vuosi ennätyksiä, ja suomalaisten voikin sanoa ottaneen päivän omakseen.

Black Fridayna kävivät ennakoidusti kaupaksi etenkin televisiot, pesukoneet, puhelimet ja tietokoneet sekä viihde-elektroniikka kuten kuulokkeet ja pelikonsolit.

- Hankintoja tehdään selvästi pitkäaikaiseen käyttöön. Myös joululahjaostoksia tehdään Black Fridayna. Tuotteista tämän vuoden hittejä olivat Samsung QLED ja LG OLED -televisiot, Xbox-konsolit, Macbook-tietokoneet ja Apple-puhelimet. Uutena nousivat robotti-imurit. Myös keittiöiden suunnitteluajanvarauksia tehtiin tänä vuonna ennätysmäärä, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.

Black Friday on yksi vuoden kiireisimmistä sesongeista Gigantissa

Black Friday -kampanja on Gigantissa vuoden kiireisintä aikaa. Asiakkaat olivat valmistautuneet päivään huolella kartoittaen tarjouksia.

- Sekä asiakkaat että henkilökunta ovat olleet innoissaan Black Fridaysta. Tiimimme on tsempannut hienosti ja tehnyt kovasti töitä koko viikon, Sami Särkelä kiittää.

Gigantin verkkokaupassa oli Black Friday-nettimyynnin aloittamisen jälkeen merkittävästi ennakoitua enemmän liikennettä.

- Valitettavasti tehdyistä testeistä huolimatta nettiostosten jonotusajat pitkittyivät ja sivusto toimi hitaasti. Sivuston kapasiteettiongelmia alettiin ratkomaan välittömästi ja tilanne saatiin suurilta osin normalisoitua yön aikana, Särkelä kertoo.

Gigantin Black Friday jatkuu vielä viikonlopun ajan sunnuntaihin saakka tai niin kauan kuin tavaraa riittää. Monet Black Friday -tarjouksista ovat siis edelleen voimassa.

Trygve Hillesland, toimitusjohtaja
Gigantti

Lisätiedot:
Sami Särkelä
markkinointijohtaja, Gigantti
sami.sarkela@gigantti.fi

• black friday
  • joulu

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.