Ohita
GROHE ONDUS -sovellus ilmoittaa sinulle, jos kodissasi sattuu vesivahinko tai ilmenee muita muutoksia vedenkulutuksessa.

GROHE-älykoti: Sovelluksella ohjattava vesiturvallisuusjärjestelmä

Kaikki puhuvat älykodeista. Mahdollisuutta ohjata kodin laitteita sovelluksen tai äänikomentojen avulla pidetään tulevaisuuden teknologiana.

Verkkoon liitetty älykoti takaa paremman turvallisuuden, säästää arvokasta aikaa ja pienentää energiakustannuksia. Älykoti tekee arjesta mukavampaa vapauttamalla kodinomistajan monista ohjaus- ja valvontatehtävistä. Valot kytkeytyvät liiketunnistimien avulla päälle huoneeseen astuttaessa, sälekaihtimet sulkeutuvat auringonvalon saavuttaessa tietyn voimakkuuden ja huoneenlämpötila mukautuu kulloisiinkin olosuhteisiin – kaikki tämä saa automatisoidun kodin erottumaan muista. Jopa turvallisuuteen liittyviä apuvälineitä, joilla esimerkiksi suojataan kotia murtovarkailta ja tulipalolta, voidaan ohjata älypuhelimella. Miten sitten voidaan välttää vesivahingot, jotka voivat piilotella pimeässä nurkassa tai alkaa niin äkillisesti, että tarvitaan pikaista toimintaa? Yli puolet kotitalouksista (54 prosenttia) on kärsinyt vesivahingosta vähintään kerran. Euroopassa vesivahinkojen korjaamisesta aiheutuu keskimäärin 2 297 euron kustannukset, vaikka 93 prosenttia tapauksista olisi voitu estää asianmukaisella vesiturvallisuusjärjestelmällä. Juuri tässä GROHE Sensen ja GROHE Sense Guardin muodostama älykäs vesiturvallisuusjärjestelmä astuu kuvioihin. Langattomat anturit voidaan asentaa kellariin, kodinhoitohuoneeseen, kylpyhuoneeseen tai keittiöön. Järjestelmä ilmoittaa ongelmista kodinomistajille GROHE ONDUS -sovelluksen kautta.

Suojausta koko talolle
GROHE Sense- ja GROHE Sense Guard laitteiden avulla maailman suurin hanavalmistaja GROHE tarjoaa kattavan suojauksen vesivahingoilta. GROHE Sense on lattialle sijoitettava älykäs vesianturi, joka tarkkailee kosteuden kertymistä. Jos esimerkiksi anturin alaosa joutuu kosketuksiin veden kanssa vuodon takia, GROHE Sense lähettää hälytyksen GROHE ONDUS -sovelluksen kautta. Hälytys lähetetään käyttäjälle ja hätätilanteita varten määritetyille yhteyshenkilöille. Anturi mittaa myös huoneen lämpötilaa ja kosteutta ja lähettää käyttäjille ilmoituksen, mikäli järjestelmä havaitsee poikkeavuuksia. Tämä suojaa kodinomistajia putkien jäätymiseen ja homeen muodostumiseen liittyviltä riskeiltä.

Älykäs GROHE Sense Guard -ohjausyksikkö, jonka ammattilainen asentaa suoraan kodin päävesijohtoputkeen, seuraa useiden antureiden avulla veden painetta ja virtausta, järjestelmän lämpötilaa sekä veden yleistä kulutusta. Lisäksi se tekee säännöllisesti mikrovuototestejä havaitakseen vuodot välittömästi ennen kuin vakavia vahinkoja ehtii syntyä. GROHE Sense Guard menee vielä pidemmälle: Jos tapahtuu esimerkiksi putkirikko, laite sulkee vedensyötön automaattisesti tietyn raja-arvon ylittyessä.

Täysi hallinta yhdellä sovelluksella
Sovellus ja digitaalinen vesiprofiili: GROHE ONDUS -sovellus on GROHE Sense -järjestelmän sydän. Se maksimoi vesiturvallisuuden ja mahdollistaa GROHE Sense- ja GROHE Sense Guard laitteiden jatkuvan seurannan ajasta ja paikasta riippumatta. Älypuhelimeen lähetettävän hälytyksen ansiosta sovellus pystyy myös sulkemaan vedensyötön välittömästi suurempien vahinkojen estämiseksi. Lisäksi kaikkea mitattua dataa voidaan tarkkailla sovelluksen kautta. Se tukee Applen mobiililaitteita, joissa on iOS-käyttöjärjestelmän versio 9.0 tai uudempi, sekä Android-mobiililaitteita, joissa on Android 4.3 tai uudempi.

Lisätietoja on osoitteessa grohe.com.

Aiheet

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen yritys, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävään kehitykseen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä vesikokemuksia, jotka takaavat "Pure Freude an Wasser" lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä "Made in Germany" -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Vain kymmenen vuoden aikana GROHEn suosio on huomioitu yli 280 design- ja innovaatiopalkinnolla sekä usealla korkealla sijoituksella Saksan suurien yrityksien kestävän kehityksen kategoriassa. GROHE on osa japanilaista LIXIL-yritystä, joka on saniteettituoteteollisuuden globaali markkinajohtaja.

Tiina Gefwert

Lehdistön yhteyshenkilö LEADER, FINLAND, LIXIL EMENA +358 40 826 0382

GROHE Finland

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen brändi, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävyyteen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä kokemuksia, jotka takaavat “Pure Freude an Wasser” lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

Saksalaisen insinööri-, innovaatio- ja muotoiluosaamisen avulla GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä “Made in Germany” -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Kaikki GROHEn tehtaat pitävät huolta siitä, että tuotantotekniikka on korkealaatuista ja tarkkaa, mikä toimii laatulupauksena jokaiselle tuotteellemme. Näin voit luottaa, että jokainen GROHEn tuote täyttää kaikista korkeimmat ja vaativimmat laatukriteerit ja -vaatimukset.

Viimeisten 10 vuoden aikana GROHE on voittanut yli 280 muotoilu- ja innovaatiopalkintoa sekä sijoittunut kolmen parhaan joukkoon “Germany’s most sustainable major companies of 2015” -listalla. Monet arkkitehdit ja suunnittelijat arvostavat GROHEn tuotteita, minkä ansiosta useat korkean profiilin hankkeet ovat varustettuja GROHEn tuotteilla.

Bulevardi 3 A 33