Ohita
Jos GROHE Sense:n anturi joutuu kosketuksiin veden kanssa, laite lähettää hälytyksen.

GROHE:n vesiturvallisuusjärjestelmä parantaa kodin suojausta

Oman kodin rakentaminen tai unelmakodin ostaminen kuuluvat elämän jännittävimpiin hetkiin. Ylpeät kodinomistajat haluavat ymmärrettävästi suojata omaisuutensa parhaalla mahdollisella tavalla välttääkseen uhkaavat riskit tai vahingot. Niinpä kodin suojaaminen tulipalolta ja murtovarkailta on jo pitkään ollut itsestään selvää ja osittain jopa pakollista. Vesiturvallisuus jää kuitenkin monelta yhä huomiotta. Vain vajaat 44 prosenttia eurooppalaisista uskoo, että vesivahingolla voisi olla tuhoisat seuraukset. Yli puolet kotitalouksista (54 prosenttia) on kärsinyt vesivahingosta vähintään kerran. Vuoto, tukkeutunut pesuallas tai putkirikko voivat hetkessä johtaa uuden kodin valtaviin korjauskustannuksiin. Euroopassa vesivahinkojen korjaamisesta aiheutuu keskimäärin 2 297 euron kustannukset. Lisäksi ne aiheuttavat terveysriskejä. Hometta voi alkaa muodostua jo 24 tunnin kuluttua vesivahingosta. Se voi aiheuttaa hengitysongelmia, astmaa ja allergioita. Hyvä uutinen: 93 prosenttia vahingoista olisi voitu estää asianmukaisella vesiturvallisuusjärjestelmällä, kuten GROHE Sensellä tai GROHE Sense Guardilla.

Älykästä suojausta koko talolle
Maailman suurimman hanavalmistajan GROHEn uusimmat tuotteet tarjoavat kattavan suojauksen vesivahingoilta. GROHE Sense on lattialle sijoitettava älykäs vesianturi, joka tarkkailee kosteuden kertymistä. Jos esimerkiksi anturin alaosa joutuu kosketuksiin veden kanssa vuodon takia, GROHE Sense lähettää hälytyksen. Anturi mittaa myös huoneen lämpötilaa ja kosteutta ja lähettää käyttäjille ilmoituksen, mikäli järjestelmä havaitsee poikkeavuuksia. Tämä suojaa kodinomistajia putkien jäätymiseen ja homeen muodostumiseen liittyviltä riskeiltä.
Vielä pidemmälle menee GROHE Sense Guard, jonka ammattilainen asentaa suoraan kodin päävesijohtoputkeen. Älykäs ohjausyksikkö seuraa useiden antureiden avulla veden painetta ja virtausta, järjestelmän lämpötilaa sekä veden yleistä kulutusta, ja lisäksi se sulkee vedensyötön automaattisesti tietyn raja-arvon ylittyessä.

Yhdessä GROHE Sense ja GROHE Sense Guard muodostavat monipuolisen, älykkään järjestelmän, joka perustuu langattomaan teknologiaan ja jota ohjataan GROHE ONDUS -sovelluksella. Sovellus on järjestelmän sydän, joka maksimoi turvallisuuden ja mahdollistaa GROHE Sense- ja GROHE Sense Guard laitteiden seurannan ja ohjauksen ajasta ja paikasta riippumatta. Älypuhelimeen lähetettävän hälytyksen ansiosta sovellus pystyy myös sulkemaan vedensyötön suurempien vahinkojen estämiseksi – silloinkin, kun ketään ei ole kotona.

Lisätietoja on osoitteessa grohe.com.

Lähteet:

The ConsumerView, January 2017, Quantitative Assessment Europe.
Saksalaiset vakuutusyhtiöt: http://www.gdv.de/zahlen-fakten/schaden-und-unfallversicherung/wohngebaeudeversicherung.
WHO: http://www.who.int/indoorair/publications/7989289041683/en/
ACE Group: http://www.businesswire.com/news/home/20110404007195/en/ACE-Private-Risk-Services-Study-Identifies-Type.

Aiheet

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen yritys, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävään kehitykseen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä vesikokemuksia, jotka takaavat "Pure Freude an Wasser" lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä "Made in Germany" -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Vain kymmenen vuoden aikana GROHEn suosio on huomioitu yli 280 design- ja innovaatiopalkinnolla sekä usealla korkealla sijoituksella Saksan suurien yrityksien kestävän kehityksen kategoriassa. GROHE on osa japanilaista LIXIL-yritystä, joka on saniteettituoteteollisuuden globaali markkinajohtaja.

Tiina Gefwert

Lehdistön yhteyshenkilö LEADER, FINLAND, LIXIL EMENA +358 40 826 0382

GROHE Finland

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen brändi, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävyyteen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä kokemuksia, jotka takaavat “Pure Freude an Wasser” lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

Saksalaisen insinööri-, innovaatio- ja muotoiluosaamisen avulla GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä “Made in Germany” -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Kaikki GROHEn tehtaat pitävät huolta siitä, että tuotantotekniikka on korkealaatuista ja tarkkaa, mikä toimii laatulupauksena jokaiselle tuotteellemme. Näin voit luottaa, että jokainen GROHEn tuote täyttää kaikista korkeimmat ja vaativimmat laatukriteerit ja -vaatimukset.

Viimeisten 10 vuoden aikana GROHE on voittanut yli 280 muotoilu- ja innovaatiopalkintoa sekä sijoittunut kolmen parhaan joukkoon “Germany’s most sustainable major companies of 2015” -listalla. Monet arkkitehdit ja suunnittelijat arvostavat GROHEn tuotteita, minkä ansiosta useat korkean profiilin hankkeet ovat varustettuja GROHEn tuotteilla.

Bulevardi 3 A 33