GROHE Sense Guard havaitsee vesivuodon heti ja sulkee veden automaattisesti.

Vältä vesivahingot myös lomalla!

Vihdoinkin kesäloma! Laukkujen pakkaamisen lisäksi rentouttavalle lomalle lähteminen tarkoittaa myös kodin valmistelua poissaolon ajalle. Muutamalla pienellä varotoimella, älykkäällä teknologialla ja ystävien avulla voidaan ehkäistä monia riskejä poissaolon aikana.

Jos haluaa pitää kutsumattomat vieraat loitolla, kannattaa antaa ymmärtää jonkun olevan kotona. Ajastimen avulla voi asettaa sälekaihtimet, lamput ja radion toimimaan säännöllisin väliajoin. Joissakin asioissa voi pyytää apua myös naapureilta ja ystäviltä. Juuri näin 73 prosenttia eurooppalaisista toimiikin halutessaan suojella kotiaan poissaolonsa aikana.[1] Yksi asia jää kuitenkin huomiotta. Ilmoittaako tilapäinen lomavahti myös silloin, kun kotiin kertyy kosteutta, vettä pääsee vuotamaan ja kallis vesivahinko on tapahtumaisillaan? Eräässä tutkimuksessa 49 prosenttia haastatelluista ilmoitti sulkevansa pesukoneen vesiliitännän ja 45 prosenttia päävesijohdon poissaolonsa ajaksi, mutta silti 54 prosenttia tutkimukseen osallistuneista oli kokenut vesivahingon.[2]

Äkillisen putkirikon sattuessa tarvitaan lähes aina nopeaa toimintaa, vaikka kodinomistaja olisikin satojen kilometrien päässä rantalomalla. Ratkaisu on älykäs vesiturvallisuusjärjestelmä, kuten GROHE Sense ja GROHE Sense Guard – ja loman saa viettää rauhallisin mielin.

Luottamus hyvä, hallinta parempi

Kellari täyttyy vedellä, home kiipeää seiniä pitkin, arvokalusteet ovat pilalla – lähestyvää katastrofia ei aina voi huomata ajoissa. Maailman suurin hanavalmistaja GROHE tarjoaa kattavan suojauksen vesivahingoilta GROHE Sense- ja GROHE Sense Guard ‑laitteiden avulla. GROHE Sense on lattialle sijoitettava älykäs vesianturi, joka tarkkailee kosteuden kertymistä. Jos esimerkiksi anturin alaosa joutuu kosketuksiin veden kanssa vuodon takia, GROHE Sense lähettää hälytyksen. Anturi mittaa myös huoneen lämpötilaa ja kosteutta ja lähettää käyttäjille ilmoituksen, mikäli järjestelmä havaitsee poikkeavuuksia. Tämä suojaa kodinomistajia putkien jäätymiseen ja homeen muodostumiseen liittyviltä riskeiltä.

Vielä pidemmälle menee GROHE Sense Guard, jonka ammattilainen asentaa suoraan kodin päävesijohtoputkeen. Älykäs ohjausyksikkö seuraa useiden antureiden avulla veden painetta ja virtausta, järjestelmän lämpötilaa sekä veden yleistä kulutusta, ja lisäksi se sulkee vedensyötön automaattisesti tietyn raja-arvon ylittyessä.

Yhdessä GROHE Sense ja GROHE Sense Guard muodostavat monipuolisen, älykkään järjestelmän, joka perustuu langattomaan teknologiaan ja jota ohjataan GROHE ONDUS -sovelluksella. Sovellus on järjestelmän sydän, joka maksimoi turvallisuuden ja mahdollistaa GROHE Sense- ja GROHE Sense Guard ‑laitteiden seurannan ja ohjauksen ajasta ja paikasta riippumatta. Älypuhelimeen lähetettävän hälytyksen ansiosta sovellus pystyy myös sulkemaan vedensyötön suurempien vahinkojen estämiseksi – silloinkin, kun ketään ei ole kotona. Tilanteen paheneminen voidaan välttää napin painalluksella, ja hartaasti odotettu lomamatka saa jatkua rauhassa.

Lisätietoja on osoitteessa grohe.com.

[1] The ConsumerView, January 2017, Quantitative Evaluation Europe.

[2] The ConsumerView, January 2017, Quantitative Evaluation Europe.

Aiheet

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen yritys, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävään kehitykseen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä vesikokemuksia, jotka takaavat "Pure Freude an Wasser" lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä "Made in Germany" -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Vain kymmenen vuoden aikana GROHEn suosio on huomioitu yli 280 design- ja innovaatiopalkinnolla sekä usealla korkealla sijoituksella Saksan suurien yrityksien kestävän kehityksen kategoriassa. GROHE on osa japanilaista LIXIL-yritystä, joka on saniteettituoteteollisuuden globaali markkinajohtaja.

Tiina Gefwert

Lehdistön yhteyshenkilö LEADER, FINLAND, LIXIL EMENA +358 40 826 0382

GROHE Finland

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen brändi, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävyyteen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä kokemuksia, jotka takaavat “Pure Freude an Wasser” lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

Saksalaisen insinööri-, innovaatio- ja muotoiluosaamisen avulla GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä “Made in Germany” -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Kaikki GROHEn tehtaat pitävät huolta siitä, että tuotantotekniikka on korkealaatuista ja tarkkaa, mikä toimii laatulupauksena jokaiselle tuotteellemme. Näin voit luottaa, että jokainen GROHEn tuote täyttää kaikista korkeimmat ja vaativimmat laatukriteerit ja -vaatimukset.

Viimeisten 10 vuoden aikana GROHE on voittanut yli 280 muotoilu- ja innovaatiopalkintoa sekä sijoittunut kolmen parhaan joukkoon “Germany’s most sustainable major companies of 2015” -listalla. Monet arkkitehdit ja suunnittelijat arvostavat GROHEn tuotteita, minkä ansiosta useat korkean profiilin hankkeet ovat varustettuja GROHEn tuotteilla.

Bulevardi 3 A 33