Tiedote -

Vesivahinkoja voi ennaltaehkäistä älykkäällä vesiturvallisuusjärjestelmällä − vesiturvallisuutta koteihin uusilla GROHE Sense- ja GROHE Sense Guard -laitteilla

Joka päivä lähes sadassa suomalaiskodissa sattuu vesivahinko, jonka vakuutusyhtiöt korvaavat(1). Eniten vesivahinkoja Suomessa aiheuttavat putkirikot sekä laitteiden tai kalusteiden ja putkien väliset vuotavat liitokset(2). Yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan älykkäät vesiturvallisuusjärjestelmät voivat estää jopa 93 prosenttia vesivahingoista(3). Tätä työtä kodeissa tekevät GROHE Sense Guard -vedenohjausjärjestelmä ja GROHE Sense -vesianturi.

Vesivahingot kasvava kotien ongelma

GROHEn kymmenessä eri Euroopan maassa toteuttaman tutkimuksen mukaan yli puolet (54 %) eurooppalaisista kotitalouksista on kärsinyt joskus vesivahingosta(3). Suomessa vakuutusyhtiöt maksavat vuosittain korvauksia yli 36 000 vesivahingosta(1). Korvausten yhteissumma on noin 157 miljoonaa euroa, ja korvauspotti sekä korvausten keskimääräinen summa kasvavat vuosittain(1). Vesivahinko-ongelmat koskettavat siten yhä useampia suomalaiskoteja.

GROHE Sense Guard havaitsee putkirikot ja pienet pisaravuodot

GROHE Sense Guard on vedenohjausjärjestelmä, joka asennetaan suoraan kodin päävesijohtoputkeen. Järjestelmä tarkkailee vedenvirtausta, ja sen päätehtävä on ehkäistä putkirikoista aiheutuvia vaurioita. Mikäli putkirikko tapahtuu, järjestelmä sulkee vedensyötön välittömästi.

Myös pienet, vaikeasti havaittavat pisaravuodot voivat aiheuttaa kodeissa laajoja vaurioita. Pitkäkestoiset vuotavat liitokset voivat kerätä vettä rakenteisiin. GROHE Sense Guard ehkäisee myös tällaisia vesivahinkoja. Se havaitsee pienet vuodot kylmävesijärjestelmässä ja tekee niistä hälytyksen kodinomistajalle GROHE Ondus -älypuhelinapplikaation kautta. Järjestelmä huomaa jopa tiputtavan hanan: jos hana vuotaa pisaran verran vettä sekunnissa, se tuhlaa 11 000 litraa vettä vuodessa. Vesimäärä vastaa 180 käyntiä suihkussa.

Putkirikkojen ja pisaravuotojen vahinkojen minimoimisen lisäksi GROHE Sense Guardilla voi seurata oman kotinsa vedenkulutusta päivätasolla. Järjestelmä havaitsee ja hälyttää myös mahdollisesta putkien jäätymisvaarasta.

GROHE Sense havaitsee kosteuden

GROHE Sense on vesianturi, joka sijoitetaan lattialle tai seinään. Kun se havaitsee kosteutta, anturi lähettää hälytyksen kodin omistajalle GROHE Ondus -älypuhelinapplikaatiolla. Sensori mittaa myös huoneen lämpötilaa ja lähettää ilmoituksen, mikäli järjestelmä havaitsee vaarallisia poikkeavuuksia. Omaan kotiin voi hankkia useampia vesiantureita eri huoneisiin ja niiden käyttöönoton voi tehdä itse noin 10 minuutissa.

Tuotetiedot:

GROHE Sense Guard -vedenohjausjärjestelmä, ovh 490,90 €
GROHE Sense -vesianturi, ovh 59 €

Lisätietoja:

Lähteet:

(1) Finanssialan keskusliitto

(2) Teknologian tutkimuskeskus VTT:n ja Tampereen ammattikorkeakoulu TAMK:n selvitys vuodelta 2016

(3) http://www.businesswire.com/news/home/20110404007195/en/ACE-Private-Risk-Services-Study-Identifies-Type

(4) The ConsumerView, January 2017, Quantitative Assessment Europe (n=2 011)

Kategoriat

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen brändi, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävään kehitykseen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä vesikokemuksia, jotka takaavat "Pure Freude an Wasser" lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä "Made in Germany" -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan.

Tiina Gefwert

Lehdistön yhteyshenkilö LEADER, FINLAND, LIXIL EMENA +358 40 826 0382

GROHE Finland

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen brändi, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävyyteen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä kokemuksia, jotka takaavat “Pure Freude an Wasser” lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

Saksalaisen insinööri-, innovaatio- ja muotoiluosaamisen avulla GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä “Made in Germany” -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Kaikki GROHEn tehtaat pitävät huolta siitä, että tuotantotekniikka on korkealaatuista ja tarkkaa, mikä toimii laatulupauksena jokaiselle tuotteellemme. Näin voit luottaa, että jokainen GROHEn tuote täyttää kaikista korkeimmat ja vaativimmat laatukriteerit ja -vaatimukset.

Viimeisten 10 vuoden aikana GROHE on voittanut yli 280 muotoilu- ja innovaatiopalkintoa sekä sijoittunut kolmen parhaan joukkoon “Germany’s most sustainable major companies of 2015” -listalla. Monet arkkitehdit ja suunnittelijat arvostavat GROHEn tuotteita, minkä ansiosta useat korkean profiilin hankkeet ovat varustettuja GROHEn tuotteilla.

Bulevardi 3 A 33