Icelandair ja JetBlue tarjoavat uuden kumppanuutensa myötä matkoja Yhdysvaltoihin ja Karibialle

Islannin suurin lentoyhtiö Icelandair ja yhdysvaltalainen lentoyhtiö JetBlue tiedottivat New Yorkissa järjestetyssä tilaisuudessa, että niistä on tullut yhteistyökumppaneita. Lentoyhtiöiden välinen yhteistyö tarkoittaa sitä, että Skandinaviasta ja muista Euroopan maista tulevat matkustajat pääsevät nyt myös moniin JetBluen matkakohteisiin Yhdysvalloissa ja Karibialla. Yhdysvaltalaiset matkailijat pääsevät puolestaan Icelandairin lukuisiin kohteisiin Euroopassa tekemällä välilaskun Islantiin.

Yhteistyön ansiosta Icelandairin tai JetBluen lipun ostaneiden matkustajien matkatavarat siirretään automaattisesti näiden yhtiöiden lentojen välillä. Asiakkaat voivat varata JetBluen ja Icelandairin välisiä lentoja matkatoimistoista, internetistä tai Icelandairin asiakaspalvelusta tästä viikosta alkaen.

Jatkolennoilla Pohjois- ja Keski-Amerikkaan Icelandairin asiakkaat pääsevät nauttimaan JetBluen ensiluokkaisesta asiakaspalvelusta matkallaan sellaisiin kohteisiin kuin Chicagoon, Denveriin, Floridan Fort Lauderdaleen, Las Vegasiin, Los Angelesiin tai Puerto Ricon San Juaniin. JetBlue on suurin Bostoniin ja New Yorkiin / JFK:lle lentävä maan sisäinen lentoyhtiö. JetBluen lennoilla on nahkapenkit, runsaasti jalkatilaa, viihdenäytöt jokaisen istumapaikan kohdalla sekä rajattomasti välipalaa ja virvokkeita.

Icelandairilla on kolme palvelutasoa, joihin sisältyvät hiljattain asennetut nahkaistuimet, henkilökohtainen viihdejärjestelmä joka istuinpaikalle sekä suorat lennot Bostonista, New Yorkista / JFK:lta sekä Washingtonista/Dullesilta Islannin suosittuun pääkaupunkiin, Reykjavikiin. Icelandair lisää lentojaan Bostonista ja New Yorkista/JFK:lta Reykjavikiin, ja 1. heinäkuuta 2011 alkaen lentoja järjestetään kahdesti päivässä. Jotta Icelandairin palvelut vastaisivat paremmin JetBlue-kumppanuuden tarpeisiin, yhtiö järjestää 17. toukokuuta 2011 alkaen suoria lentoja myös Washingtonista/Dullesilta Reykjavikiin.

Icelandair tarjoaa kotipaikastaan Islannista suoria lentoja sellaisiin pohjoismaisiin määränpäihin kuin Billund ja Kööpenhamina Tanskassa, Bergen ja Olso Norjassa, Göteborg ja Tukholma Ruotsissa sekä Helsinki Suomessa. Suoria lentoja järjestetään myös muihin eurooppalaisiin kohteisiin, esimerkiksi Amsterdamiin, Glasgow’hun, Lontooseen ja Pariisiin. Atlantin yli matkaavat jatkolentomatkustajat voivat lisäksi tutustua kauniiseen ja jännittävään Islantiin ilman ylimääräisiä lentokuluja.

“Icelandairilla ja JetBluella on monia yhteisiä arvoja ja kumpikin yhtiö laittaa asiakkaiden elämykset etusijalle”, totesi Icelandairin myynti- ja markkinointijohtaja Helgi Mar Bjorgvinsson. “Yhteinen verkostomme New Yorkista, Bostonista ja Washington, D.C.:stä sekä jaettu halumme tarjota hyvää asiakaspalvelua tekevät tästä kumppanuudesta luonnollisen. Yhdessä avaamme kokonaisen mahdollisuuksien maailman Yhdysvalloista tai Karibialta Islantiin, Skandinaviaan ja Manner-Eurooppaan matkustaville asiakkaillemme. Uskomme, että yhteistyö vahvistaa sidettämme vielä entisestään tulevaisuudessa.”

“Olemme tyytyväisiä voidessamme toivottaa Icelandairin tervetulleeksi JetBluen verkostoon kymmenentenä lentoyhteistyökumppaninamme”, sanoi JetBluen lentokumppanuusjohtaja Scott Resnick. “Icelandairin ensiluokkaisen palvelun, mukavuutta lisäävien viihdejärjestelmien ja kattavan Skandinavian- ja Euroopan-verkoston ansiosta kumppanuutemme yhtiön kanssa tuo monenlaisia etuja lentomatkustajille.”

Saat lisätietoja sivustolta www.icelandair.fi

Karen Østerbye