Icelandair otti ensimmäisen uudistetun Boeing 767 koneen käyttöön.

Yhtiö lisää kapasiteettia ottamalla käyttöön kaksi Boeing 767 konetta joista toinen otettiin vastaan viime_viikolla ja aloittaa liikennöinnin heti. Toinen tekee ensilentonsa 15. toukokuuta.

Konekapasiteettia tullaan käyttämään ensisijaisesti yhtiön kohteisiin, New York (JFK), Chicago (ORD), ja lisäksi reiteillä Boston, London, Kööpenhamina ja Amsterdam. Tarpeen mukaan kone vierailee

myös Helsingin reitillä. Koneen matkustajakapasiteetti on 262 matkustajaa, ja tarjoaa Boeing 757 koneeseen verrattuna 44 % lisää kapasiteettia.

Icelandairin laivastossa on nyt 28 konetta, joista 26 tyyppiä 757, ja lisäksi kaksi Boeing 767 konetta. Koneet ovat sisustettu Icelandair käyttöön ja jokaisessa istuimessa on viihdeyksikkö, modernit nahkaistuimet, erikoisvalaistus ja Wi-Fi.

Icelandairin reittiverkosto on laajentunut ja matkustajakapasiteetti on kasvanut merkittävästi 2009 jälkeen. Tuolloin yhtiön matkustajmäärä oli 1,3 miljoonaa verratuna tulevaan tavoitteeseen 3.7 miljoonaa.

Yhtiöllä on kesäsesongin aikana yli 100 päivittäistä lähtöä Euroopassa, Islannissa ja Pohjois-Amerikassa. Helsinkiin lennetään päivittäin ympäri vuoden, kesäkaudella ja syyskuun loppuun kaksi kertaa päivässä.

Icelandair verkostossa on 2016 yhteensä 43 kohdetta, joista 16 Pohjois-Amerikassa. Uutuus Chicago sekä Boston, Washington D.C., New York (JFK ja Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage ja Portland. Kanadassa Toronto, Halifax, Vancouver Edmonton ja Montreal.

• boeing 767