​Löfbergs panostaa ympäristöystävälliseen muoviin

​Löfbergs panostaa ympäristöystävälliseen muoviin

1993 Löfbergs oli ensimmäinen, joka poisti alumiinin kahvipakkauksista. Nyt halutaan korvata öljypohjainen muovi kasvipohjaisella vaihtoehdolla. Siksi perheomisteinen kahvipaahtimo testaa pakkausta, joka suurimmaksi osaksi on valmistettu sokeriruo´osta. Jos kokeet onnistuvat, niin Löfbergs toivoo korvaavansa kaiken fossiilisen muovin pakkauksissa vuoteen 2020 mennessä.

- Tämä on ensimmäinen askel kokonaan uusiutuviin pakkauksiin. Toivottavasti edistämme ilmastoystävällisen ratkaisun löytymistä, jota toiset voivat seurata, sanoo Lars Appelqvist, Löfbergsin toimitusjohtaja.

Vähentää hiilidioxidipäästöjä
Kasvipohjainen pakkaus vähentää hiilidioksidipäästöjä noin kymmenen prosenttia. Se on uusiutuva ja sillä on samat suojaominaisuudet kuten öljypohjaisella muovilla, mikä on tärkeää, koska kahvi on herkkä valolle ja hapelle.

- Nyt varmistamme, että tuote toimii ja pakkaus täyttää vaatimuksemme. Tänään tämä on vähän kalliimpi ratkaisu, mutta pitkällä aikavälillä uskomme, että kustannukset laskevat, sanoo Lars Appelqvist.

Löfbergs ilmasto-kompensoi pakkauksen 100 prosenttisesti aurinkoenergiaprojektilla Tansaniassa.

Vastuuta pavusta kuppiinTänään Löfbergs työskentelee kestävän kehityksen kanssa läpi koko arvoketjun, pavusta kuppiin. Paljon työstä tapahtuu viljelymaissa, joissa kahvin ilmastovaikutukset ovat suurimmat. Mutta Löfbergs tekee paljon myös kotona, uudistuva pakkaus on yksi osa vastuullista kokonaisuutta.

1993 Löfbergs oli ensimmäinen toimija alumiinivapailla kahvipakkauksilla ja toi 2016 markkinoille kasvipohjaiset kapselit Nespresso®*-järjestelmään. Nyt on siis meneillään projekti, jossa voidaan korvata öljypohjainen muovi uusiutuvalla vaihtoehdolla.

- Haluamme vähentää ilmastovaikusta 40 prosenttia, ja silloin meidän täytyy työskennellä kovasti saavuttaaksemme päämäärämme. Visiomme on, että olemme Euroopan kaikkein vastuullisin kahviyhtiö, sanoo Lars Appelqvist.

Lisätietoja:
Leif Sjöblom, Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja, puh: + 46 70-248 84 67

* Nespresso® on kolmannen osapuolen rekisteröity tavaramerkki, eikä sillä ole yhteyksiä AB Anders Löfbergiin.

Löfbergs on yksi Pohjoismaiden suurimmista perheyrityksenä toimivista kahvipaahtimoista. Yrityksellä on 340 työntekijää ja 1,9 miljardin Ruotsin kruunun liikevaihto. Sen kotipaikka on Karlstad, ja yrityksellä on omia paahtimoita Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Latviassa. Yhtiö on perustettu vuonna 1906, ja se on nykyisin yksi maailman suurimmista luomuviljellyn ja Reilun kaupan kahvien maahantuojista. www.lofbergs.fi

Leif Sjöblom

Lehdistön yhteyshenkilö Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja + 46 70-248 84 67

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Löydä juuri oma vahvuutesi

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2,7 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs.

651 21 KARLSTAD