Nordic Choice Hotels palkitsi Löfbergsin

Nordic Choice Hotels palkitsi Löfbergsin

Kahvipaahtimo Löfbergs on saanut jälleen tunnustusta vastuullisuustyöstään. Tällä kertaa Löfbergs voitti Nordic Choice Hotelsin myöntämän Sustainability Award -palkinnon. Löfbergsin laatu- ja kestävyysjohtaja Eva Erikssonin mielestä on erityisen hienoa saada kehuja asiakkailta.

– Se todistaa, että olemme onnistuneet tavoitteessamme viedä vastuullisuustyötä eteenpäin yhdessä muiden toimijoiden kanssa. Näin yhä useammat meistä pyrkivät vastaamaan alaan kohdistuviin haasteisiin, Löfbergsin laatu- ja kestävyysjohtaja Eva Eriksson kertoo.

Nordic Choice Hotels on yksi Pohjolan suurimmista hotellikonserneista. Sillä on Pohjoismaissa ja Baltiassa 190 hotellia. Yhteistyö Löfbergsin kanssa on jatkunut jo vuosia, ja kestävä kehitys on aina ollut tärkeässä asemassa. Luomu ja Reilun Kaupan sertifioidun kahvin lisäksi yhteistyössä on panostettu muun muassa päästökompensaatioon ja yhteisiin kehitysprojekteihin viljelymaissa.

Ilmastomyönteiset pakkaukset
Uudet kestävän kehityksen mukaiset pakkaukset, panostaminen seuraavan sukupolven kahvinviljelijöihin ja aktiivinen yhteistyö vastuullisuusasioissa – nämä olivat tärkeimmät perusteet Löfbergsin Sustainability Award -palkinnolle.

– Olen erityisen iloinen siitä, että perusteluissa mainitaan ilmastomyönteiset pakkauksemme. Olemme juuri alkaneet luopua fossiilipohjaisen muovin käytöstä, ja vuoteen 2030 mennessä pakkauksissamme käytetään ainoastaan kierrätettyjä tai uusiutuvia materiaaleja, Eva Eriksson kertoo.

Sustainability Award -palkinto jaettiin Nordic Choice Hotelsin suuressa talvikonferenssissa Tukholman Globenissa. Löfbergs palkittiin myös Food & Beverage Supplier of the Year Norway -kategorian voittajana.

Aiheet

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 350 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa ja Kanadassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 1,9 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Coffee Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe, Percol, Green Cup, Kobbs ja SuperBonobo. www.lofbergs.fi

Leif Sjöblom

Lehdistön yhteyshenkilö Löfbergsin Suomen Out of Home -markkinoista vastaava johtaja + 46 70-248 84 67

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Löydä juuri oma vahvuutesi

Löfbergsin kahvipaahtimo on vuonna 1906 perustettu ruotsalainen perheyritys. Yrityksen palveluksessa on nykyään 300 kahvin ystävää Pohjois-Euroopassa. Yhteistä meille on intohimo hyvään kahviin, trendien seuraamiseen ja kestävän kehityksen tukemiseen. Liikevaihtomme on 2,7 miljardia Ruotsin kruunua, ja olemme yksi maailman suurimmista luomukahvin ja Reilun kaupan kahvin ostajista. Löfbergs on osa Löfbergs Groupia, joka omistaa myös tavaramerkit Peter Larsen Kaffe ja Kobbs.

651 21 KARLSTAD