Pelillisyydellä tuloksellisuutta yhteistyöhön

Yritysten tietojärjestelmissä on nähty suuria murroksia sosiaalisen median levittäytyessä. Yhteisöllisyys, läpinäkyvyys ja interaktiivisuus ovat kehittäneet ohjelmistoista yhä käyttäjäkeskeisempiä ja aktiivisempia. Samalla uudet palvelut vaativat käyttäjiltään entistä enemmän huomiota. Interaktiivisuutta ei synny elleivät käyttäjät luo sisältöä ja käy keskustelua.

Ratkaisuksi tähän on yhä enemmän alettu katsomaan pelikehityksen suuntaan. Erilaiset palkitsemiset, statussymbolit, käyttäjätasot ja muut pelimäiset toiminnot tuovat järjestelmiin kaivattua eloa. Prosessimaisen pakottamisen sijaan käyttäjiä houkutellaan toimimaan aktiivisesti ja tulostavoitteisesti.

Yritysten yhteisöllinen ja pelimäinen yhteistyöratkaisu LumoFlow on kotimaisten ohjelmistojen pelillisen kehityksen kärjessä. "Kuuntelimme asiakkaidemme kommentteja tietojärjestelmien haasteista ja totesimme että pelillisyys on nyt vihdoin hyväksytty osaksi yritysten jokapäiväisiä ratkaisuja", toteaa toimitusjohtaja Kristian Tanninen.

"Kyse ei ole vain värikkäistä pelimäisistä toiminnoista vaan käyttäjien pitkäjänteisestä sitouttamisesta yhteistyöhön. Jos aikaisemmin järjestelmät hälyttivät punaisena kun tavoitteista alettiin jäämään jälkeen, nykyaikainen palvelu palkitsee käyttäjiään onnistumisesta. Kepin sijaan tarjotaan porkkanaa, mainetta ja kunniaa." Kristian Tanninen tarkentaa.

Valmiina verkkopalveluna tarjottu LumoFlow on saavuttanut laajaa suosiota kansainvälisillä markkinoilla. Tuhannet yritykset ympäri maailmaa käyttävät Suomessa kehitettyä palvelua yhteistyönsä tehostamiseen yli organisaatiorajojen.

LumoFlow-palvelun innovaatiotiimi keräsi kuusi parasta käytäntöä yritysten yhteistyöratkaisuista haastattelemalla alan toimijoita ja tietohallintojohtajia. Pelillisyys nousi yhdeksi merkittävimmistä tämän hetken kulmakivistä. Artikkeli on ladattavissa verkosta:

www.lumoflow.com/bestpractices

Lumo Research Oy on vuonna 2008 perustettu kansainvälinen ohjelmistoyritys. Toimipisteemme sijaitsee Helsingissä ja Amsterdamissa.

LumoFlow on Lumo Research Oy:n tuottama yhteisöpalvelu yrityksille. Yhteisöllisten online-työtilojen avulla palvelu mahdollistaa saumattoman yhteistyön erityisesti yli organisaatiorajojen toimiessa. Palvelu löytyy osoitteesta:

www.lumoflow.fi

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Kristian Tanninen, 050 394 8923, kristian.tanninen(at)lumoresearch.com

• Yritystoimi, yleinen

• enterprise social software
  • gamification
  • game mechanics
  • team collaboration
  • staff productivity
  • social media
  • social gaming
  • partner collaboration
  • online collaboration
  • enterprise social networking
  • enterprise 2.0
  • customer collaboration
  • pelillisyys
  • sosiaalinen
  • yhteisöllisyys
  • tietojärjestelmä
  • yhteistyö
  • projektihallinta
  • project management

Lumo Research Ltd provides next generation social collaboration tools for enterprises. Our mission is to improve business collaboration across boundaries.

LumoFlow is a social collaboration environment which boosts the productivity across enterprises.

Bart Schrooten

Lehdistön yhteyshenkilö Co-founder Marketing and Sales +358 400 5454 87