Nestlé Health Sciencen valikoimaan tulossa nielemisvaikeuden hoitomenetelmä

Nestlé Health Science on ostamassa nielemisvaikeuden hoitoa kehittävän yrityksen vaiheittain. Phagenesis-niminen yritys on kehittänyt nielun sähköstimulaatioon perustuvan hoitomenetelmän.

Phagenyx-hoidoksi kutsuttu menetelmä voi auttaa nielemisvaikeudesta eli dysfagiasta kärsiviä potilaita.

Nielemisvaikeudella tarkoitetaan hankaluutta saada niellyksi tai tunnetta siitä, että ruoka takertuu nielemisen jälkeen ruokatorveen. Vaikeuteen voi liittyä myös kipu nieltäessä.(1) Nielemisvaikeus voi esiintyä esimerkiksi aivohalvaus- ja tehohoitopotilailla sekä vanhuksilla.

Nestlé Health Science on aikeissa ostaa Phagenesis-yrityksen vaiheittain. Aluksi Nestlé Health Science rahoittaa Phagenyx-hoitomenetelmän kehitystyötä. Lopullinen osto tehdään vasta onnistuneen kliinisen kehityksen jälkeen.

- Nielemisvaikeuden hoito on yksi Nestlé Health Sciencen keskeisistä toimialoista. Phagenyx-hoitomenetelmä laajentaa keinovalikoimaamme, jolla voimme auttaa nielemisvaikeudesta kärsiviä potilaita. Uuden hoitomuodon lisäksi kehitämme rakenteeltaan optimaalisia ruokia nielemisvaikeuden hoitoon, kertoo Nestlé Health Sciencen toimitusjohtaja Greg Behar.

Nestlé Health Science on edelläkävijä tieteeseen perustuvien ravitsemusratkaisujen kehittämisessä. Se pyrkii tuomaan uuden suunnan Nestlé-yhtiön tavoitteille edistää ravitsemusta, terveyttä ja hyvinvointia. Nestlé Health Science toimii myös Suomessa.

Lähteet:

1.http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00308

2.Altman KW, Yu GP, Schaefer SD: Consequence of dysphagia in the hospitalized patient: Impact on prognosis and hospital resources. Arch Otolaryngol Head Neck Surg 2010; 136:784–789

3.Martino, R., Foley N., Bhogalet S. et al. Dysphagia after stroke: incidence, diagnosis, and pulmonary complications. Stroke 2005; 36, 2756–2763

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava elintarvikealan yritys. Toimintamme perustuu ajatukseen Good Food, Good Life. Haluamme tarjota kuluttajille maukkaita ja ravitsevia tuotteita jokaiseen elämäntilanteeseen. Maailmanlaajuisesti Nestlé työllistää yli 335 000 ihmistä 436 tehtaallaan ja toimistoissaan lähes 200 maassa. Suomessa Nestléllä työskentelee noin 500 henkilöä tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.

Jo 150 vuoden ajan olemme parantaneet ihmisten ja lemmikkieläinten elämää tarjoamalla innovatiivisia tuotteita ja palveluita, jotka on kehitetty tieteellisen tutkimustyön pohjalta. Nestléllä on elintarvikealan laajin tutkimus- ja tuotekehitysyksiköiden verkosto. Pyrimme kehittämään maukkaampia ja terveellisempiä tuotteita.

Nestlén laajaan tuotevalikoimaan kuuluu monia suomalaisille tuttuja tuotemerkkejä, kuten Pingviini, Piltti, Nescafé ja Maggi.