Nestlé julkisti kestävän kehityksen palkinnon: jaossa 430 000 euroa

Nestlé julkisti kestävän kehityksen palkinnon: jaossa 430 000 euroa

Yrityksillä ja yhteisöillä on nyt mahdollisuus tavoitella CSV-palkintoja, joiden arvo on yhteensä noin 430 000 euroa (500 000 Sveitsin frangia). Nestlé ja Ashoka jakavat tämän kestävän kehityksen palkinnon ensi vuonna.

CSV-palkinnon voittaja saa noin 330 000 euroa liiketoimintansa kasvattamiseen ja yhteiskunnallisen lisäarvon tuottamiseen. Rahapalkinnon lisäksi kilpailussa parhaiten sijoittuvat pääsevät esittäytymään World Water Forumiin ensi vuonna Brasiliassa ja yksi saa mahdollisuuden arvokkaaseen yhteistyöhön Ashoka-järjestön kanssa.

Myös suomalaiset yritykset ja yhteisöt voivat hakea CSV-palkintoa.

Palkinto lanseerattiin vuonna 2010 ja sen tavoitteena on vastata maailman ravitsemukseen, veteen ja maaseudun kehittämiseen liittyviin haasteisiin. Ne tukevat samalla Nestlén tarkoitusta: Parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta.

Tänä vuonna Nestlé tekee CSV-palkinnossa yhteistyötä Ashoka-järjestön kanssa. Järjestöön kuuluu näihin haasteisiin ratkaisuja etsiviä yrityksiä, lisätietoa: https://www.ashoka.org/en

Innovatiivisia yrityksiä ja yhteisöjä pyydetään ilmoittautumaan kilpailuun 31. lokakuuta mennessä osoitteessa: www.changemakers.com/creatingsharedvalue tai lähettämään tiedot osoitteeseen csvprize@ashoka.org.

Viisi parasta aloitetta kutsutaan ensi vuonna CSV-Forumiin Brasiliaan, missä voittaja julkistetaan.

Lisätietoa palkinnosta: http://www.nestle.com/csv/what-is-csv/nestleprize

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.