Nestlé-konsernin 9 kuukauden tulos: 4,2 % orgaanista kasvua

Nestlé-konsernin 9 kuukauden tulos: 4,2 % orgaanista kasvua

Nestlé-konsernin liikevaihto vuoden 2015 ensimmäisten yhdeksän kuukauden aikana oli noin 59,9 miljardia euroa (64,9 miljardia Sveitsin frangia). Liikevaihdon lisäyksestä 4,2 % oli orgaanista kasvua ja 2 % volyymikasvua.  Orgaanisesta kasvusta 6,8 % tuli kehittyviltä talousalueilta ja 2,2 % teollisuusmaista.

Vuodelle 2015 ennakoidaan 4,5 %:n orgaanista kasvua. Koko vuonna katteen ja osakekohtaisen tuloksen arvioidaan parantuvan.

"Menestyksekkään puolen vuoden jälkeen toimintaamme vaikuttivat kolmannella kvartaalilla tietyt poikkeukselliset seikat kuten Maggi-nuudelien haasteet Intiassa. Silti volyymikasvumme lisääntyi, mikä kertoo laaja-alaisesta, positiivisesta kehityksestä eri liiketoiminta-alueilla ja markkinoilla. Euroopan markkina-alue sekä Nestlé Waters ja Nestlé Health Science jatkoivat vakaata kasvuaan. Myyntimme kehittyi myönteisesti myös Latinalaisessa Amerikassa ja Pohjois-Amerikassa, erityisesti pakastetuotteiden osalta, mikä tasapainotti hitaampaa myynnin kasvua Kiinassa. Kokonaisuudessaan orgaaninen kasvumme jäi aavistuksen tavoitteista asettuen 4,5 prosenttiin. Ennakoimme kuitenkin koko vuonna katteen ja osakekohtaisen tuloksen parantuvan”, Nestlé-konsernin toimitusjohtaja Paul Bulcke toteaa.

Maassamme vallitseva taloustilanne ja poikkeuksellinen kesäsää asettivat haasteita Suomen Nestlélle. Tämän vuoksi Suomessa vuositavoitteisiin pääseminen näyttää epätodennäköiseltä.

Lisätietoa konsernin tuloksesta on julkaistu osoitteessa:

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava ravitsemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä yritys, jonka maailmanlaajuinen liikevaihto on noin 76,2 miljardia euroa. Nestlé työllistää yli 339 000 ihmistä 468 tehtaallaan ja toimistoissaan 150 maassa. Suomessa työskentelee noin 460 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.
Nestlé tuottaa kuluttajilleen korkealaatuisia ja turvallisia ruokatuotteita. Tähän päästään yhdistämällä maailmanlaajuisesti tuotekehityksen resurssit. Nestléllä on vahva valikoima ruoka- ja juomabrändejä, kuten lastenruoat, kahvi, murot, jäätelö, lemmikkituotteet ja makeiset. Nestlén tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat mm. PINGVIINI, AINO, BONA, PILTTI, NESCAFÉ, NESPRESSO, MAGGI, NESQUIK, FITNESS, FRISKIES ja LATZ.