Nestlé reaffirms commitment to coffee farmers in Vietnam

Nestlé reaffirms commitment to coffee farmers in Vietnam

Nestlé has reaffirmed its commitment to support more than 20,000 coffee farmer households in Vietnam. The company will continue to develop sustainable coffee farming in the country in partnership with the Vietnamese Ministry of Agriculture and Rural Development. Measures include improving coffee productivity through better farming practices and distributing high-yield, disease-resistant plantlets over the next five years.

The initiative is backed by Nestlé’s global Nescafé Plan which it extended to Vietnam last year.

As part of the plan Nestlé looks to source 30,000 tonnes of coffee from around 16,000 Vietnamese farmers annually, helping them obtain better prices and a steady income.

This is part of an approach to business Nestlé calls ‘Creating Shared Value’, which aims to create value for the company’s shareholders at the same time as for those communities where it operates.

In Swedish

Nestlé stödjer kaffeodlare i Vietnam

Nestlé hjälper kaffeodlare i Vietnam Nestlé stödjer mer än 20000 kaffeodlare i Vietnam. I samarbete med Jordbruksdepartement i Vietnamn medverkar företaget till att utveckla långsiktigt hållbar kaffeodling i landet. Hjälparbetet innebär bland annat att under de kommande fem åren bidra med förbättring av odlingssätt och distribution av sjukdomsresistenta plantor för högre avkastning.
Initiativet ingår i Nestlés globala Nescafé Plan. Ett program som sedan 2011 även omfattar Vietnam.
Som ett led i Nescafé Plan räknar Nestlé med att årligen köpa 30000 ton kaffe från cirka 16000 kaffeodlare och därmed kunna hjälpa dem till att få högre pris och en säker inkomst.

Detta sätt att arbeta på kallar Nestlé ‘Creating Shared Value’, vars mål är att skapa värde längs hela värdekedjan - från investerare till de samhällen som företaget arbetar i.

Läs mer här:

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava ravitsemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä yritys, jonka maailmanlaajuinen liikevaihto on noin 70 miljardia euroa. Nestlé työllistää yli 328 000 ihmistä 461 tehtaalla ympäri maailman. Suomessa työskentelee noin 450 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa. Nestléllä on vahva valikoima ruoka- ja juomabrändejä, kuten lastenruoat, kahvi, murot, jäätelö, lemmikkituotteet ja makeiset. Nestlé Tanska, Suomi, Norja ja Ruotsi toimivat yhdessä toiminnallisena yksikkönä, Nestlé Nordenina, joka työllistää noin 1 700 ihmistä ja jonka liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa.