Räpylällä koreasti – Pingviiniä tanssittaa nyt uudet maut Polka ja Hedelmäkarkki

Tiedote -

Jäätelö on suomalaisten ikiherkku ympäri vuoden. Vaikka kioskit sulkevat luukkunsa kesän ja lomien jäljiltä, jatkaa Pingviini matkaansa pakastealtaissa. Syksyn viileimmät uutuudet ovat litran kotipakkauksissa myytävät Pingviini Polka ja Pingviini Hedelmäkarkki, jotka maistuvat takuuvarmasti perheiden herkkusuille.

Pingviini Polka ja Hedelmäkarkki -kotipakkauksista saa loihdittua helposti niin jälkiruoka-annoksia kuin herkutteluhetkien huipennuksia. Hedelmänmakuisesta kermajäätelöstä ja appelsiinikastikkeesta valmistettu Pingviini Hedelmäkarkki taipuu kaikkiin syksyn jäätelökakkuihin.

Vaniljakermajäätelöinen, piparminttukastikkeella viimeistelty Pingviini Polka tuo raikkaan, piparminttuisen tuulahduksen syksyisiin herkutteluhetkiin. Molemmat uutuudet on tietenkin valmistettu kotimaisesta maidosta ja kermasta.

Nämä Pingviini-uutuudet tepastelevat suoraan lastenjuhlien herkkupöytiin. Alla olevilla ohjeilla onnistut varmasti.

Pingviini Jätskimato

9 jäätelökeksileivosta
18 kpl pieniä keksejä (mielellään pulleita pyöreitä keksejä)
sokerivesikuorrutetta
pieniä karamelleja
lakunauhaa
½ l Pingviini Hedelmäkarkki -jäätelöä
1 iso prk nonparelleja (n. 130 g)

Tee yhteen keksiin madolle silmät ja suu sokerivesikuorrutteella ja pienillä karamelleilla. Leikkaa lakunauhasta tuntosarvet ja jalat madolle. Pehmennä jäätelö ja lusikoi jäätelöä joka toiselle keksille, paina päälle kevyesti toinen keksi. Paina jäätelöön lakunauhatikut jaloiksi ja päähän tuntosarvet. Laita jäätelöllä täytetyt keksit pakastimeen sitä mukaa kun saat niitä valmiiksi. Kaada nonparellit tarjoiluvadin pohjalle. Asettele jäätyneet keksit peräkkäin madon muotoon nonparellien päälle, etumaiseksi tietysti madon hymyilevät kasvot.

Pingviini Klovnikakku

6–8 annosta
2 l Pingviini Polka -jäätelöä
värikkäitä vaahtokarkkeja (pieniä ja isoja)
2 pyöreää hedelmäkaramellia
lakritsinauhaa
pinkkiä sokerivesikuorrutetta
punaista sokerimassaa tai marsipaania

Laita tarjoiluvati pakkaseen tunniksi tai pariksi. Pyöritä sokerimassasta/marsipaanista pallo klovnin nenäksi. Laita jäätelöpalat vierekkäin kylmälle tarjoiluvadille. Tee vaahtokarkeista klovnille hiukset, karamelleista korvat ja lakritsinauhasta ristisilmät. Pursota pinkistä sokerivesikuorrutteesta punainen naurava suu ja viimeistele suu lakritsinauhalla. Asettele viimeiseksi paikalleen klovnin punainen nenä.

Vinkki: Voit tehdä klovnille nenän myös esim. punaisesta marmeladikuulasta tai mansikasta!

Lisätietoja:
Markkinointijohtaja Anita Storgård, Suomen Nestlé, anita.storgard@fi.nestle.com tai p. 040 507 5715
Viestintäpäällikkö Anu-Maaria Vaalama, Suomen Nestlé, anu-maaria.vaalama@fi.nestle.com tai p. 010 3951 483

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava elintarvikealan yritys. Toimintamme perustuu ajatukseen Good Food, Good Life. Haluamme tarjota kuluttajille maukkaita ja ravitsevia tuotteita jokaiseen elämäntilanteeseen. Maailmanlaajuisesti Nestlé työllistää yli 335 000 ihmistä 436 tehtaallaan ja toimistoissaan lähes 200 maassa. Suomessa Nestléllä työskentelee noin 500 henkilöä tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.

Jo 150 vuoden ajan olemme parantaneet ihmisten ja lemmikkieläinten elämää tarjoamalla innovatiivisia tuotteita ja palveluita, jotka on kehitetty tieteellisen tutkimustyön pohjalta. Nestléllä on elintarvikealan laajin tutkimus- ja tuotekehitysyksiköiden verkosto. Pyrimme kehittämään maukkaampia ja terveellisempiä tuotteita.

Nestlén laajaan tuotevalikoimaan kuuluu monia suomalaisille tuttuja tuotemerkkejä, kuten Pingviini, Piltti, Nescafé ja Maggi.