Suomen suosituin pikakahvi uudistuu

Suomen suosituin pikakahvi uudistuu

Suomen suosituin pikakahvimerkki Nescafé Kulta on uudistunut tänä keväänä. Laadukas kahvisekoitus on entistä parempi, koska siihen sekoitetaan kokonaisista pavuista mikrojauhettua kahvia. Uudistettu pakkaus on muodoltaan minimalistinen ja soikean lasipurkin kruunaa harjatun samppanjanvärinen kansi. Tämä on Nescafé-pikakahvin suurin lanseeraus koskaan.

Nescafélla on yli 80 vuoden kokemus laadukkaan pikakahvin valmistamisesta ja Suomessakin Nescafé Kultaa on nautittu jo 50 vuoden ajan. Nescafé on maamme suosituin pikakahvimerkki. Noin joka viides suomalainen kotitalous ostaa säännöllisesti pikakahvia. Pikakahvimarkkina kasvoi viime vuonna selvästi Suomessa. Maailmanlaajuisesti Nescaféta nautitaan noin 6000 kuppia joka sekunti.

Suomalaiset ovat kautta aikojen tottuneet juomaan erilaista kahvia esimerkiksi manner-Eurooppalaisiin verrattuna.

- Nescafé Kulta onkin erityisesti suomalaiseen makuun kehitetty sekoitus ja sen uudistunut makuprofiili on huolellisesti testattu suomalaisilla kuluttajilla, kertoo Nescafén myynnistä Suomessa vastaava Niina Koskinen Suomen Nestléltä.

Uusi Nescafé Kulta valmistetaan edelleen huolella valituista, kestävästi viljellyistä kahvipavuista, jotka paahdetaan sopimaan täydellisesti suomalaiseen makuun. Se sisältää pikakahvin lisäksi nyt myös kokonaisista pavuista erittäin hienoksi jauhettua tuoretta kahvia. Kahviin vapautuu näin entistä enemmän makua ja aromia: Kahvi on täyteläisen vastakeitetyn makuinen ja säilyttää myös pehmeytensä.

Vastuullisuus on tärkeää monille kahvin ystäville. Nescafélla on kestävän kehityksen Nescafé Plan -ohjelma, joka tukee eettisesti ja ekologisesti kestävää viljelyä, tuotantoa, jakelua ja kulutusta. Vuodesta 2010 lähtien ohjelmassa on jaettu kymmeniä miljoonia ilmaisia kahvintaimia ja opetettu nykyaikaisia viljelymenetelmiä noin 400 000 kahvinviljelijälle: https://www.nescafe.fi/the-future-of-coffee .

Lisätietoja:

Niina Koskinen, Nescafén myynnistä Suomessa vastaava johtaja, Suomen Nestlé: 010 3951 483
Anna Lindqvist, Nordic Marketing Manager, Nescafé:anna.lindqvist@dk.nestle.com

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.