Turun lastenruokatehdas sai muraalin: Värikäs seinämaalaus sävähdyttää harmaata tehdasrakennusta

Tiedote -

Turun lastenruokatehdas on saanut oman muraalin. Harmaan tehdasrakennuksen seinää koristava suuri ja näyttävä seinämaalaus henkii sitä, mitä tehtaassa tehdään: Suomessa valmistettua, laadukasta, runsaasti kasviksia ja marjoja sisältävää lastenruokaa lasipurkeissa. Muraalin suunnitteli ja maalasi nuori, turkulainen taiteilija John Sundberg.

- Halusimme, että harmaa tehdasrakennuksemme näyttäisi enemmän lastenruokatehtaalta. Olemme ylpeitä siitä, että Pansiossa on valmistettu lastenruokaa jo 65-vuotta. Lisäksi Piltti-lastenruokabrändillämme on tänä vuonna 65-vuotisjuhlavuosi, kertoo Turun lastenruokatehtaan johtaja Sari Miettinen-Rantala.

Muraalin tekijäksi haluttiin ehdottomasti nuori taiteilija, koska nuorisotyöllisyys on Nestlélle tärkeä aihe ja Nestlén yhtenä tavoitteena on auttaa 10 miljoonaa nuorta saamaan työmahdollisuuksia vuoteen 2030 mennessä. Sundbergin maalauksessa on hedelmiä ja vihanneksia värikkäässä satumetsässä.

- Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen ja moni tehtaan ohi kulkenut ja tehtaalla vieraillut on ihastellut seinämaalausta. Myös varhain aamulla tehtaalle tulevat työntekijämme ilahtuvat värikkäästä taideteoksesta, Miettinen-Rantala kertoo.

Suomalaista luomuruokaa Suomeen ja Sveitsiin

Turun lastenruokatehtaalla on paiskittu tänä syksynä töitä urakalla. Kesällä alkoi ensimmäisten, Suomessa valmistettujen luomulastenruokapurkkien valmistus ja suomalaiset äidit ovat hienosti löytäneet uudet tuotteet kauppojen hyllyiltä. Luomu-uutuudet ovat maistuneet suomalaisille lapsille ja myynnit ovat olleet odotusten mukaiset. Makujen laajuutta on vielä rajannut luomuraaka-aineiden saatavuus, mutta jo ensi keväänä lanseerataan taas herkullisia uutuuksia ja ensi vuoden syksylle on odotettavissa lisää luomu-uutisia. Vuoden alussa alkaa luomulastenruuan vienti uuteen vientimaahan eli Sveitsiin.

- Olemme todella iloisia siitä, että Suomessa valmistettua luomulastenruokaa arvostetaan maailmalla, Miettinen-Rantala sanoo.

Turun lastenruokatehtaalla on tänä syksynä iloittu myös hienosta turvallisuuteen liittyvästä saavutuksesta: tehtaan lähettämössä ei ole ollut 15 vuoteen sairauspoissaoloon johtavia tapaturmia. Turvallisuus tehtailla on yksi Nestlén tärkeimmistä, maailmanlaajuisista prioriteeteista.

Turun lastenruokatehdas työllistää noin 150 ihmistä ja tuotteiden valmistuksessa käytetään kotimaisia raaka-aineita aina kun mahdollista. Lastenruokien raaka-aineet ovat huippulaadukkaita. Ennen kuin raaka-aineet pääsevät tuotantoon, ne on tutkittu moneen kertaan. Nestléllä on Suomessa noin 10 sopimusviljelijää. Heidän peltojensa viljelyolosuhteiden ja -menetelmien pitää täyttää lastenruokien tiukat viljelyvaatimukset. Lastenruokaa valmistetaan Turussa Piltti, Bona, Nestlé ja Gerber -brändeillä.

Lisätiedot: Turun lastenruokatehtaan johtaja Sari Miettinen-Rantala: 010 3951 483

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.