Norwegianin ensimmäinen Dreamliner saapui Skandinaviaan

Lehdistötiedote   •   Kesä 30, 2013 14:15 EEST

Norwegianin ensimmäinen Boeing 787 Dreamliner -lentokone laskeutui Osloon Gardemoenin lentokentälle sunnuntaina.

- On hienoa, että ensimmäinen Dreamlinerimme on vihdoin luovutettu meille ja voimme aloittaa liikennöinnin sillä, sanoo Norwegianin toimitusjohtaja Bjørn Kjos.

Koneen lento Seattlesta Yhdysvalloista Osloon kesti 8 tuntia 20 minuuttia. Ohjainten takana istuivat Norwegianin kaukoreiteistä vastaava lentotoimintajohtaja Torstein Hoås ja yksi uusista 787-lentokapteeneista, Fredrik Lambeck.

Euroopan reiteillä kesällä

Ennen New Yorkin ja Bangkokin reiteille asettumista Dreamliner lentää 4.7.-4.8. Oslosta eurooppalaisiin kohteisiin. Matkakohteina ovat muun muassa Lontoo, Alicante, Malaga, Nizza ja Barcelona.

Lisätietoja:

Åsa Larsson, viestintäpäällikkö, gsm: +46 735 22 22 42

Ohessa kuvia ensimmäisen Dreamliner-koneen saapumisesta Osloon.

Norwegian Air Shuttle ASA, jota markkinoidaan tuotemerkillä "Norwegian", on Norjan pörssissä noteerattu low-cost lentoyhtiö. Se on Skandinavian toiseksi suurin lentoyhtiö ja Euroopan neljänneksi suurin low-cost lentoyhtiö. Alhaisilla hinnoillaan ja asiakasystävällisillä ratkaisuillaan Norwegian on kasvattanut matkustajamääriään voimakkaasti viime vuosina. Se tarjoaa noin 296 reittiä 114 kohteeseen Euroopassa, Pohjois-Afrikassa ja Lähi-Idässä. Vuonna 2011 Norwegian kuljetti lähes 16 miljoonaa matkustajaa. Sen henkilöstömäärä on 2500 ja konekanta koostuu 64 lentokoneesta. Norweginilla on 277 sovittua toimitusta uusista Boeing 737-800 MAX ja Airbus A320neo koneista, jotka toimitetaan sille lähivuosina. Tämän jälkeen Norwegianin kalusto on kaupallisen lentoliikenteen uudenaikaisin, tehokkain ja ympäristöystävällisin. Lisätietoja osoitteesta www.norwegian.com.

Kommentit (0)