​Ford lisää osallisuuttaan pelimaailmassa ja lanseeraa moottoriurheilujoukkueet yhä suositummassa e-urheilussa

• Ford hyödyntää oikean elämän moottoriurheiluperinteitään ja perustaa virtuaalisen kilpa-ajamisen korkeimmalle tasolle historiansa ensimmäiset e-urheilujoukkueet.
  • Kansallisten tiimien rekrytointi käynnistyy Gamescom-tapahtumassa Saksassa. Joukkueet kilpailevat nimellä Fordzilla. Lisäksi valitaan tähtipelaajat Euroopan-joukkueeseen.
  • Ford tutkii jatkuvasti digitaalisen ja oikean elämän välisiä synergioita. Ford uskoo, että pelimaailma voi auttaa muodostamaan käsityksen siitä, miten me kaikki liikumme tulevaisuudessa – työssä ja vapaa-ajalla, niin kuljettajina kuin matkustajinakin.

KÖLN, Saksa, 19.8.2019 – Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa istuvat päivittäin virtuaalisen Fordin ratin taakse ja nauttivat kilpailemisesta ystäviään vastaan ja osana verkkoyhteisöjä. Nyt yhtiö etsii parhaita pelikilpakuskeja muodostaakseen historiansa ensimmäiset e-urheilujoukkueet.

Ford käynnistää kansallisten Fordzilla-joukkueiden rekrytoinnin Gamescomissa, joka on Euroopan johtava digitaalisten pelien messutapahtuma. Fordzilla-joukkueet perustetaan Ranskaan, Saksaan, Italiaan, Espanjaan ja Isoon-Britanniaan. Lisäksi kunkin kansallisen joukkueen tähtipelaajista muodostetaan Euroopan joukkue.

Katso video Fordzilla-joukkueen julkistamisesta:

"Fordilla on kilpailuista kunniataulu, jota muut voivat vain kadehtia. Nyt on aika viedä tämä tieto-taito myös e-urheiluun valtaamaan uuden sukupolven virtuaalikilpakuskien mielet ja inspiroimaan heitä ajamaan jollain Ford Performance -autoistamme", sanoo Roelant de Waard, Vice President, Marketing, Sales & Service, Ford of Europe.

Vuonna 2019 globaalin e-urheilumarkkinan odotetaan tuottavan 1,1 miljardin dollarin liikevaihdon. Kasvua on 26,7 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Yleisömäärä kasvaa 453,8 miljoonaan henkilöön. Lukuun sisältyy 201,2 miljoonaa e-urheiluharrastajaa ja 252,6 miljoonaa satunnaista katsojaa. Vastoin yleisiä käsityksiä pelaajan stereotyypistä, keskivertopelaajat ovat vähän yli 30-vuotiaita.

Pelimaailma voi auttaa hahmottamaan tulevaisuuden liikkumistapoja

Fordia kiehtovat yhä enemmän synergiat pelimaailman ja liikkumisen välillä, ja se miten ne voivat auttaa hahmottamaan tapoja, joilla me liikumme tulevaisuudessa – työmatkalla julkisessa liikenteessä, matkustajina autonomisissa ajoneuvoissa tai yksinkertaisesti nauttien auton suorituskyvystä.

“Oikean ja virtuaalisen mailman ero hämärtyy. Pelaaminen on nyt osa valtavirtakulttuuria. Parhaimmat pelaajat haastavat ammattikilpakuskit oikeassa elämässä, ja monet päivittäisistä toiminnoistamme on “pelillistetty”, alkaen fitness-sovelluksista kanta-asiakasohjelmien pisteiden keräämiseen”, toteaa Amko Leenarts, Director, Design, Ford of Europe. “ Peliyhteisön intohimon ja asiantuntijuuden valjastaminen auttaa meitä kehittämään omaa ajattelutapaamme siitä, miltä tulevaisuuden matkat näyttävät. Tähän olemme kaikki sitoutuneet ja olemme siitä todella innostuneita.”

Fordin e-urheilujoukkue kilpailee suositussa Forza Motorsport 7 -pelissä

Fordista tuli vuonna 2017 ensimmäinen autonvalmistaja, jolla oli osasto Gamescomissa. Tapahtumassa on yli 1 000 näytteilleasettajaa ja satoja tuhansia kävijöitä vuosittain. Viime vuonna yhtiö järjesti kaikkien aikojen ensimmäisen auton ensiesittelyn messuilla julkistamalla siellä Ford Ranger Raptorin, joka on Euroopan ostetuimman avolava-auton tehokkain versio.

Fordzilla kilpailee muun muassa palkintoja voittaneessa Forza Motorsport 7 –pelissä, jonka on kehittänyt Microsoft Game Studiosin Turn 10 Studios. Forza on tämän konsolisukupolven myydyin kilpailutoimilupa ja sillä on yksi maailman suurimmista kilpailijayhteisöistä. Miljoonat ihmiset ympäri maailmaa pelaavat Forzan pelejä joka kuukausi. Pelaajista miljoona valitsee Fordin ajoneuvon.

“Olemme tyytyväisiä, että Forza Motorsport on edelleen isojen merkkien, kuten Fordin, valinta heidän julkistaessaan toimenpiteitään e-urheilussa”, sanoo Justin Osmer, Sr. Manager of Partnership Development, Turn 10 Studios, joka on Forza Motorsportin luoja. “Miljoonien fanien pelatessa Forzan pelejä, olemme nähneet pelaajamäärien kasvavan merkittävästi sekä niiden joukossa, jotka haluavat kilpailla tai vain katsoa e-urheilua. On hienoa nähdä pitkäaikaisen yhteistyökumppanin, kuten Ford Motor Company, tuovan yhä enemmän mahdollisuuksia osallistumiseen.”

Ford Motor Company on globaali yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita Ford Motor Credit Companyn kautta ja tavoittelee johtavia asemia sähkötoimisissa ratkaisuissa, autonomisissa autoissa ja liikkuvuusratkaisuissa. Ford työllistää noin 196  000 henkilöä maailmanlaajuisesti. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteesta www.corporate.ford.com

Ford of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 51 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 65 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 23 tuotantolaitosta, joista 17 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 6 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.