Täysin uusi Ford Mustang on nyt tilattavissa Suomessa

Täysin uusi Ford Mustang on nyt tilattavissa Suomessa

• Täysin uusi Ford Mustang on nyt tilattavissa asiakkaan toivomilla varusteilla Suomessa ensimmäistä kertaa yli 50 vuoteen.
  • Täysin uuden Ford Mustangin alkaen hinta on 52.746,47 euroa. Valittavana on joko 314 hevosvoiman 2,3-litrainen EcoBoost tai 418 hevosvoiman 5,0-litrainen V8-moottori automaatti- tai manuaalivaihteistolla.
  • Uudessa Ford Mustangissa on 19 tuuman vanteet, SYNC 2 -ääniohjaus 8-tuumaisella kosketusnäytöllä. Mustang on saatavana kymmenellä eri värivaihtoehdolla.
  • Älylaitteiden käyttäjille on tarjolla uusi sovellus, jonka avulla he voivat luoda ja jakaa yksilöimänsä Mustangin kuvia valitsemassaan ympäristössä. Verkosta löytyvän muokkaustyökalun avulla asiakkaat voivat tutustua erilaisiin varusteluvaihtoehtoihin.
  • Täysin uusi Ford Mustang on nyt tilattavissa FordStore-liikkeistä. Suomen FordStore –liikkeet ovat Levorannan Autoliike Oy ja Laakkonen Ford.

Helsinki, 24.2.2015 – Asiakkaat voivat nyt ensimmäistä kertaa varustella ja tilata täysin uuden Ford Mustangin – yli 50 vuotta ikonisen auton tuotannon aloittamisesta.

Ford Mustangissa on moottorina 314 hevosvoiman 2,3-litrainen EcoBoost tai 418 hevosvoiman V8-moottori. Täysin uuden Ford Mustangin Fastback- ja Convertible-mallit ovat tilattavissa FordStore-liikkeistä; 2,3 EcoBoost alkaen 52.746,47 ja 5,0 V8 alkaen 76.239,88 euron hintaan.

Käyttämällä uutta Augmented Reality- teknologiaan perustuvaa sovellusta älypuhelinten ja tablettien käyttäjät voivat nähdä, miltä heidän haluamansa Mustang näyttäisi valitussa ympäristössä. Käyttäjät voivat myös jakaa tämän kuvan verkossa.

Sovellus tulee Apple- ja Android-laitteisiin. Sovelluksessa asiakkaat voivat ensin valita haluamansa korimallin ja värin sekä kevytmetallivanteet. Tämän jälkeen he voivat sijoittaa auton valitsemaansa ympäristöön reaaliajassa käyttämällä mobiililaitteensa kameraa.

Käyttäjät voivat jopa kuunnella todentuntuisia moottorin ääniä ja jakaa kuvia virtuaali-Mustangistaan.

”Täysin uusi Ford Mustang on kaikkein modernein, teknisesti edistynein ja tulevaisuuteen suuntautunein Mustang koko merkin hämmästyttävässä historiassa”, kertoo Oy Ford Ab:n toimitusjohtaja Hannu Pärssinen. ”Mustangin varustelu omistajan omaa yksilöllistä luonnetta heijastavalla tavalla on aina ollut avaintekijä mallin viehätyksessä. Uudella sovelluksella asiakkaat voivat nähdä tarkasti, miltä täysin uudistunut Mustang voisi näyttää heidän talonsa edessä ja osana heidän elämäänsä.”

Kuusivaihteisella manuaali- tai automaattivaihteistolla varustettu Ford Mustang sisältää vakiovarusteena 19 tuuman vanteet, tehostetut jarrut, automaattiset Xenon-ajovalot, LED-takavalot ja takaspoilerin. Muihin vakiovarusteisiin kuuluvat kaksoisautomaatti-ilmastointi, 9-kaiuttiminen äänentoistojärjestelmä sekä SYNC 2 -yhteydenpitojärjestelmä 8-tuumaisella kosketusvärinäytöllä.

Valinnaisvarusteena autoon on saatavissa lämmitettävät ja ilmastoidut istuimet sekä 19-tuumaiset kevytmetallivanteet kiiltonikkelipinnoitteella. Korin kymmenen värivaihtoehdon joukkoon lukeutuvat eksklusiiviset Competition Orange ja Triple Yellow -kolmikerrosväri.

Täysin uusi Ford Mustang on tilattavissa yksinoikeudella uusista FordStore-liikkeistä. Ford avaa parhaillaan FordStore-myymälöitään Euroopassa ja niin myös Suomessa. Suomessa FordStore-liikkeitä ovat Levorannan Autoliike Oy Sastamala ja Laakkonen Ford. Mustang-yhteyshenkilöinä Sastamalassa on Aulis Ylönen sekä Antti Laakso ja Laakkosella Markku Turunen ja Toni Nummila.

Koskaan aiemmin Mustangia ei ole tuotu myyntiin maailmanlaajuisesti – nyt täysin uusi Mustang tulee olemaan asiakkaiden saatavilla yli sadassa maassa. Ensimmäiset toimitukset Eurooppaan saapuvat vuoden 2015 puolivälissä.

Ford avasi ensimmäisten 500 Eurooppaan toimitettavan Ford Mustangin varausmahdollisuuden vuoden 2014 UEFAn Mestareiden liigan finaalin aikana. Yli 9300 ihmistä rekisteröityi verkossa saadakseen mahdollisuuden varata yhden malleista ottelun aikana. Ensimmäiset 500 rekisteröitymistä saavutettiin 30 sekunnissa.

Lisätiedot: Riitta Salin, Oy Ford Ab, 010 3447 123, rsalin1@ford.com

Ford Motor Company on globaali autonvalmistaja, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa ja jonka autoja valmistetaan tai myydään kaikissa kuudessa maanosassa. Yhtiössä työskentelee yhteensä noin 187 000 henkilöä ja sillä on 62 tehdasta eri puolilla maailmaa. Yhtiön automerkkejä ovat Ford ja Lincoln. Yhtiö tarjoaa myös rahoituspalveluita, joita varten on olemassa oma yhtiö, Ford Motor Credit Company. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista löytyy osoitteesta www.ford.com

Euroopan Ford valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 50 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 66 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 23 tuotantolaitosta, joista 12 on Fordin omia tai enemmistöomistuksessa ja 11 yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 - samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.