Sisusta kotisi kasveilla – älypuhelimen ja Plantagenin uuden AR-tekniikan avulla

Lehdistötiedote   •   Loka 03, 2019 10:03 EEST

Nyt voit sisustaa Plantagenin uuden AR-työkalun (augmented reality, lisätty todellisuus) avulla kotisi kasveilla ja kokeilla miltä ne näyttävät kodissasi eri paikoissa ennen tilaamista.

Nyt voit sisustaa Plantagenin uuden AR-työkalun avustamana kotisi kasveilla suoraan älypuhelimessasi. AR-työkalun avulla voit sijoitella Plantagenin kasveja kotiisi ja katsoa miltä ne näyttävät eri paikoissa.

Voit sijoitella Plantagenin kasveja kotiisi virtuaalisesti AR-tekniikan (lisätty todellisuus) avulla ja vaihdella näppärästi niiden paikkaa, kunnes löydät mieleisesi ratkaisun. Voit sijoittaa kasvin haluamaasi kohtaan sekä vaihdella paikkaa ja kasvia, kunnes kokonaisuus on sinulle mieleinen. Sitten vain muutama klikkaus, ja kasvi on sinun!

Työkalun avulla on käytettävissä viitisenkymmentä valittua kasvia. Otamme käyttöön kookkaita kasveja, kuten palmuvehka, kultapalmu, viirivehka, traakkipuu, peikonlehti, varjoviikuna ja kiiltojukka. Lähempänä joulua Plantagenin AR-työkaluun tulee saataville myös joulukuusia.

Tarvitset AR-työkalun käyttöön iPhonen, jossa on iOS 12 tai uudempi ja Safari- tai Chrome-selain.

Näin se onnistuu:

1. Valitse puhelimessa 3D-symbolilla merkitty kasvi
    Klikkaa lempituotettasi, jonka vasemmassa kulmassa on 3D-symboli.
  2. Valitse näyttötilaksi AR
    Vaihda näytön yläreunasta näyttötila Objekt-tilasta AR-tilaan
  3. Suuntaa puhelimen kamera haluamaasi kohtaan
    Nosta puhelin pystyyn ja suuntaa kamera haluamaasi kohtaan huoneessa. Voit pienentää tai suurentaa tuotetta tarpeen mukaan.
  4. Klikkaa kotiin suosikkisi
    Voit ostaa tuotteen verkossa tai tallentaa sen toivelistallesi osoitteessa plantagen.fi ja ottaa toivelistan mukaan lähimpään Plantagenin myymälään.

Voit myös ottaa valokuvan lopputuloksesta ja jakaa sen sosiaalisessa mediassa tai luoda itsellesi kollaasimaisen mood boardin eli mielikuvataulun.

Lisätietoja: https://www.plantagen.fi/sisusta-kannykalla/

Plantasjen on Pohjoismaiden johtava brändi kasvien ja puutarhatuotteiden alalla. Yli 140 erityyppisen myymälän sekä alati kasvavan pienempien ja paikallisten kauppojen avulla Plantasjen pyrkii jatkuvasti parantamaan ihmisten elämänlaatua kasvien avulla Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Plantasjenin liikevaihto on yli 3,5 miljardia Norjan kruunua, ja se työllistää 1000 kasveista innostunutta työntekijää. Vuonna 2016 me autoimme noin 13 miljoonaa asiakasta parantamaan elämäänsä kasvien avulla. Vuodesta 2016 lähtien Plantasjenin on omistanut Tukholman pörssiin noteerattu sijoitusyhtiö Ratos.