Miellyttävämpää ruostumattoman ja runsasseosteisen teräksen hiontaa

Miellyttävämpää ruostumattoman ja runsasseosteisen teräksen hiontaa

Kulmahiomakoneella hionta voi käyttäjästä usein tuntua raskaalta ja väsyttävältä. Norton lanseeraa nyt matalamman tärinä- ja äänitason Quantum3 Inox –napalaikan, jota käyttäessä työympäristöstä tulee käyttäjäystävällisempi.

Nortonin uusi Quantum3 Inox –napalaikka on valmistettu uudella keraamisella Quantum3 –hioma-aineella, joka yhdessä pehmeämmän sideaineen kanssa aikaansaa nopeamman ja miellyttävämmän hionnan. Pehmeämmän koostumuksen ansiosta melutaso on matalampi ja hionta voidaan suorittaa alhaisemmalla työstöpaineella, minkä ansiosta työ on tekijälle miellyttävämpää.

Quantum3 Inox on tarkoitettu käytettäväksi kulmahiomakoneissa ja sopii erityisesti ruostumattoman ja runsasseosteisen teräksen hiontaan. Uuden laikan paksuus on 7,0 mm ja sitä on saatavilla 125 ja 230 halkaisijalla. Nortonin Quantum3 –valikoimaan kuului jo aiemmin 7 mm paksuisia hiontaan tarkoitettuja napalaikkoja sekä 4,2 mm paksuisia, halkaisijaltaan 115-230 mm laikkoja valmistelutöihin. Kaikki Norton Quantum3 –tuotteet ovat ns. raudattomia eli ne sisältävät rautaa, klooria ja rikkiä vähemmän kuin 0,1 %, mikä vähentää työstettävän kappaleen epäpuhtauksien vaaraa.

”Koska Quantum3 Inoxilla on pehmeämpi koostumus, sujuu hionta nopeammin. Näin ollen työympäristö on käyttäjäystävällisempi, koska uutta napalaikkaa voidaan käyttää alhaisemmalla työstöpaineella ja sen ääni- ja tärinätaso on alhaisempi”, kertoo Saint-Gobain Abrasives AB:n Suomen myyntivastaava Timo Sutinen.

Katso myös www.nortonabrasives.com

Saint-Gobain Abrasives on Pohjoismaiden johtava hiomatuotteiden toimittaja. Yritys on osa maailman suurinta hiomatuotteita valmistavaa yritystä, Saint-Gobain Abrasivesia. Saint-Gobain Abrasives soveltaa viimeisintä teknologiaa, johtaa uusien hiomatuotteiden kehitystä sekä tarjoaa useita tunnettuja tuotemerkkejä kuten Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter ja Baystate.