Ohita
Nappaa kuviisi entistä enemmän –  Uusia kameraominaisuuksia Galaxy S10:lle ja Note10:lle

Tiedote -

Nappaa kuviisi entistä enemmän – Uusia kameraominaisuuksia Galaxy S10:lle ja Note10:lle

Valikoidut kameraominaisuudet Samsung Galaxy S20 -puhelimista tekevät nyt tuloaan myös Galaxy S10 ja Note10 -puhelimille. Single Take -toiminto, älykkäämpi kuvagalleria sekä entistä sujuvampi kuvien ja videoiden jako tulevat entistä useampien saataville päivityksessä, joka on määrä jaella Pohjoismaissa maaliskuun lopulla.

Espoo, 25. maaliskuuta 2020 – Samsung tuo ohjelmistopäivityksellä Galaxy S20:n innovatiivisia kameraominaisuuksia myös Galaxy S10- ja Note10 -puhelimiin[1]. Näiden laitteiden käyttäjät voivat siis pian kuvata entistä parempaa sisältöä esimerkiksi suositun Single Take -toiminnon avulla. Single Take ottaa samalla kertaa useita kuvia ja videopätkiä laitteen eri kameroilla, ja käyttäjä voi jälkeenpäin valita ne otokset, joihin tärkeä hetki tallentui parhaiten. Saataville tuodaan myös useita muita parannuksia, kuten entistä älykkäämpi kuvagalleria ja uudet, saumattomat kuvajakomahdollisuudet.

Näin valikoidut Galaxy S20 -ominaisuudet toimivat Galaxy S10:lle ja Note10:llä.

Edistynyttä valokuva- ja videoteknologiaa

Ohjelmistopäivitys tuo valikoidut valokuva- ja video-ominaisuudet Galaxy S20:stä S10:een ja Note10:een. Single Take (Yksi Otos) auttaa käyttäjää tallentamaan tärkeimmät hetket tekoäly-teknologian avulla. Toiminto tallentaa jopa kymmenen sekunnin ajan valokuvia ja videota samanaikaisesti, yhdellä napin painalluksella, jolloin käyttäjä voi valita parhaat otokset huolehtimatta liikoja kuvaustilanteessa.

Paranneltu Night Mode Galaxy S10 -puhelimissa ja uusi Night Hyperlapse sekä S10- että Note10-puhelimissa[2] takaavat, että käyttäjät saavat entistä vaikuttavampia kuvia ja videoita myös hämärissä olosuhteissa.

Kun täydellinen kuva on löytynyt, älykäs Custom Filter -toiminto mahdollistaa oman suotimen luonnin jotain lempivalokuvaa lähteenä käyttäen. Käyttäjät luomat suotimet voidaan myös tallentaa myöhempää käyttöä varten.

Elokuvantekijäksi haaveileville Pro Video -kuvaustila antaa laajemmat mahdollisuudet hallita videoasetuksia, kuten ISO-arvoa, suljinnopeutta ja valotuksen tasoa. Käyttäjät voivat myös vaihtaa etu- ja takakameroiden välillä kesken kuvauksen.

Älykkäämpi galleria

Päivitys tuo mukanaan myös käteviä galleriaominaisuuksia, joiden avulla käyttäjä voi paremmin hallita ja järjestellä kuvasisältöjään. Galleriaa selatessa käyttäjä voi kuvan valittuaan painaa vasemmassa yläkulmassa olevaa Quick Crop -painiketta rajatakseen valokuvia nopeasti haluamaansa kokoon. Clean View -toiminto taas järjestää automaattisesti kuvaotokset, jossa on sama kuvauskohde, omiin ryhmiinsä. Käyttäjä voi nopeasti selata samaan ryhmään kuuluvia otoksia ja valita suosikkikuvansa ryhmää galleriassa edustavaksi thumbnail-kuvaksi.

Helpottavat jakamisominaisuudet[3]

Sisältöä voi jakaa entistä helpommin ja nopeammin. Quick Share -toiminnolla käyttäjä voi nähdä lähellä olevat kontaktiverkoston ihmiset, ja valokuvia, videoita tai jopa suuria tiedostoja voi jakaa helposti useiden käyttäjien kanssa samanaikaisesti. Music Share -toiminnolla käyttäjä taas voi näppärästi jakaa muodostamansa Bluetooth-yhteyden, jolloin ystävä voi toistaa musiikkiaan käyttäjän bluetooth-kaiuttimella tai autostereolla ilman erikseen muodostettua pariliitosta.

Samsung Galaxy S10:n kameraohjelmistopäivitys saapuu ladattavaksi Suomessa maalis-huhtikuun taitteessa ja Note10 saa päivityksen pian sen jälkeen.

Lisätietoja: www.samsungmobilepress.com, news.samsung.com/galaxy ja www.samsung.com/galaxy

Kuluttajakysymykset:
Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot: Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

[1]Päivityksen julkaisuajankohta ja tarkka sisältö voi vaihdella markkina-alueen, operaattorin ja laitemallin mukaan.

[2]Ei koske Note10 Lite -puhelinta.

[3]Saatavilla aiemmille Galaxy-laitesarjoille, kun laite päivitetään Android 10:een ja toiminto (Quick Share / Music Share) asetetaan päälle.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/