Samsungin CES 2020 -uutuudet starttaavat uuden aikakauden

Samsungin CES 2020 -uutuudet starttaavat uuden aikakauden

Maailman suurin kuluttajaelektroniikkatapahtuma CES on jälleen käynnissä. Samsung on tehnyt tapahtumassa yhden asian erittäin selväksi CES 2020 ajaa sisään uuden “kokemuksellisuuden aikakauden”.

Espoo – 8. tammikuuta, 2020 – Samsung käynnisti CES-messut julistamalla uuden teknologian aikakauden alkaneeksi: The Age of Experience, kokemuksellisuuden aikakausi. Samsungin kuluttajaelektroniikkadivisioonan johtajan HS Kimin luotsaamassa CES-keynote-esityksessä esiteltiin useita uusia innovaatioita. Viimeisimmän teknologian avulla Samsung haluaa luoda enemmän ainutkertaisia ja merkityksellisiä kokemuksia, jotka parantavat jokapäiväistä elämää.

Tässä joitakin Samsungin CES 2020 -tapahtuman yhteydessä esittelemistä uusista tuotteista.

TV-uutuudet: Q950TS, MicroLED ja The Sero

Samsung esitteli CES 2020 -tapahtumaa edeltäneessä lehdistötilaisuudessaan uusia MicroLED-, QLED 8K- ja Lifestyle-televisioita. Yhtiö esittelee CES-messuilla uutta kuva- ja äänitekniikkaa, muotoilua ja älykkäitä ominaisuuksia, joilla Samsung ajaa kodinelektroniikan kehitystä eteenpäin ja luo uudenlaisia kokemuksia kytketyissä kodeissa.

Samsungin lippulaivatelevisio Q950TS QLED 8K TV esiteltiin kokoluokissa 65, 75 ja 85 tuumaa. Siinä yhdistyvät tyrmäävän ohut muotoilu, 8K-kuvanlaatu ja immersiivinen surround-äänikokemus. Lisäksi Q950TS-mallissa on uusi Infinity Screen -muotoilu, True-to-life 8K-skaalaustoiminto ja MultiView-toiminto, innovatiivinen 8K AI Quantum Processor -suoritin sekä Object Tracking Sound+ (OTS+) -teknologia. Pelaajille erittäin hyödyllistä on myös television matala syöttöviive (input lag).

Samsung esittelee lisäksi kotikäyttöön soveltuvan modulaarisen MicroLED-televisiotekniikan, jossa seuraavan sukupolven paneelitekniikka yhdistyy ennennäkemättömään räätälöitävyyteen. MicroLED-mallisto tulee 75:n, 88:n, 93:n, 110:n ja 150:n tuuman kokoluokissa, soveltuen kaikenlaisiin koteihin ja elämäntyyleihin. Uusissa 88:n ja 150:n tuuman MicroLED-malleissa on ultraohut infinity-muotoilu, joka hävittää kehykset kokonaan kultakin reunalta tavalla, joka saa television uppoamaan osaksi mitä tahansa seinäpintaa. Kuluttajat voivat myös yhdistää toisiinsa useita MicroLED-paneeleja, minkä avulla TV voidaan räätälöidä mihin tahansa tilaan ja käyttöön sopivaksi.

The Sero taas on Samsungin viimeisin lifestyle-kategorian TV, joka yhdistää mobiili- ja televisiokatselun. The Seron näyttö kääntyy tarvittaessa 90 astetta, jolloin se soveltuu hyvin myös mobiililaitteiden pystysuorien sisältöjen katseluun. Televisio on helppo parittaa älypuhelimen tai tabletin kanssa NFC:n avulla. iOS-laitteet voidaan yhdistää Airplay2:lla.

Uutta kodinkonetekniikkaa: päivitetty FamilyHub-älyjääkaappi ja BESPOKE

Samsung esittelee CES 2020 -tapahtumassa myös useita uutuuksia kodinkonetuoteryhmään. Messuilla on esillä muun muassa uusi Family Hub -älykaappi, joka tukee nyt tekoälyllä varustettuja älykotilisälaitteita, joilla käyttäjän on mahdollista ottaa kaikki teho irti omasta keittiöstään. Käyttäjät voivat esimerkiksi suunnitella aterioita, jakaa videomateriaalia ja hallita koko älykästä kotiaan jääkaapin kautta.

Samsungin uutuusjääkaappi 4D-Flex BESPOKE antaa käyttäjän mukauttaa muutakin kuin vain sen ulkonäköä. Nyt myös jääkaapin toimintaa ja sisuksia voidaan muokata käyttäjän tarpeiden mukaan. Käyttäjä voi muun muassa lisätä tai poistaa moduuleja tarpeidensa mukaan, ja BESPOKE sisältää myös Flex Zone -toiminnon, jonka avulla käyttäjä voi lisätä pakastustoiminnon jääkaapin tietyihin osiin.

Uudet pelinäytöt: Odyssey G9 ja G7

CES-messuilla vierailevat voivat saada ensikosketuksen Odyssey-laitesarjan uusimpiin näyttöihin. G9- ja G7-mallit nostavat pelikokemuksen uudelle tasolle. Ne ovat ensimmäiset näytöt koskaan, joissa on sekä vahva 1000R-kaarevuus että fantastinen QLED-kuvanlaatu.

Portable SSD T7 Touch sekä mobiiliuutuudet Galaxy S10 Lite, Note10 Lite, Galaxy A71 ja A51

Portable SSD T7 Touch on Samsungin uusi ulkoinen SSD-asema, joka yhdistää sulavan muotoilun korkeimpiin mahdollisiin siirtonopeuksiin USB 3.2 Gen2 -standardilla. Sisäänrakennetun sormenjälkitunnistimen ja AES 256-bittisen salauksen avulla Portable SSD T7 Touch luo uuden standardin tietojen suojaukselle.

Samsung esitteli myös uudet Galaxy S10 Lite ja Note10 Lite -puhelimet. Lite-mallit antavat entistä useammille mahdollisuuden hyötyä kilpailukykyiseen hintaan Galaxy S- ja Note-laitesarjojen premium-ominaisuuksista, kuten huippukamerateknologiasta, pitkästä akun kestosta ja S Pen -kynästä.

Lisäksi Suomessa supersuosittu Galaxy A -perhe toivottaa tervetulleeksi uudet jäsenensä Galaxy A71:n ja Galaxy A51:n. Laitteissa on entistä paremmat akut, Infinity-O-näytöt ja älykkäämmät kamerat. 123 asteen ultralaajakulmakamera tarjoaa saman näkymän kuin ihmissilmä, ja Super Steady -kuvanvakautuksen avulla A71 ja A51 auttavat käyttäjäänsä tallentamaan maailmaa juuri sellaisena kuin hän sen näkee.

Uusi XCover Pro sai myös ensiesittelynsä. Kyseessä on puhelin, joka yhdistää huipputeknologian kestävään muotoiluun ja joka sopii näin ollen loistavasti käytettäväksi vaativissakin ympäristöissä. Lue lisää Samsungin puhelinuutuuksista täältä.

Lisätietoja kaikista Samsung-tuotteista ja Age of Experience -esittelystä löydät osoitteesta news.samsung.com. Samsungin CES-messualue #15006 löytyy ensimmäisestä kerroksesta: Central Hall, Las Vegas Convention Center. Messualue on auki 7.1. klo 10:00 - 10.1. klo 16:00.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Lisätiedot: Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049
Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi
Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/