Vuoden Terveysteko ja Vuoden Terveysinnovaatio -kisan finalistit on valittu!

Health Awards –kilpailu tarjoaa näkyvyyttä ja tunnustusta terveysalan huippusaavutuksille. Health Awards -palkinnot jaetaan nyt toista kertaa Vuoden Terveysteolle ja Vuoden Terveysinnovaatiolle. Kahden kategorian yhteensä kuusi finalistia on nyt valittu.

Ehdotuksia on voinut tehdä kuka tahansa sivuston www.healthawards.fi kautta 1.10.-15.11.2016 välisenä aikana. Tuomaristo sai 1.12. käsiteltäväkseen tasokkaita hakemuksia molemmissa kategorioissa.

Voittajat julkistetaan Helsingissä 26.1.2017 järjestettävässä Health Awards & Foresight Forum 2017 tapahtumassa. Voittajat palkitaan 5 000 euron rahapalkinnolla.

Kilpailussa etsitään tekoa tai innovaatiota, joka on jo vaikuttanut tai tulee vaikuttamaan merkittävästi ja myönteisesti tavallisten suomalaisten elämään, terveyteen ja hyvinvointiin.

Vuoden Terveysteko -kategorian finalistit:

• Pylly ylös -kampanja / Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö YTHS
  • Viiveetön potilaslähtöinen digitalisoitu hoitoketju / Docrates Syöpäsairaala
  • Liikkuen leirikouluun / Rukan koulu 9 A-luokka

• Vuoden Terveysinnovaatio -kategorian finalistit:
  • Evondos lääkeannostelurobotti ja edistyksellinen eHealth-alusta mullistavat kotihoidon / Evondos Oy
  • Virtuaalitodellisuus osaksi AVH-kuntoutusta / Peili Vision Oy
  • Hoitaja on potilasta, ei tietokonetta varten / Medanets Oy

• Kilpailun tuomaristossa toimivat Kirsi Armanto (Tekes), Anneli Jylhä (Suomen Diabetesliitto), Erkki Kostiainen (Apteekkariliitto), Pippa Laukka (Hintsa Performance), Tero Oinonen (Helsingin Yliopisto, Helsinki Innovation Services), Heikki Pärnänen (Lääkäriliitto) ja Sirpa Rinta (Lääketeollisuus ry). Tuomariston puheenjohtajana, ilman äänioikeutta, toimii Kai Kaasalainen (Tamro Oyj).

Health Awards rakentuu terveysalan toimijoiden yhteistyönä. Pääjärjestäjänä toimii Tamro Oyj. Yhteistyökumppaneita ovat Suomen Apteekkariliitto, Health Capital Helsinki, Hintsa Performance, Lääketeollisuus ry., Suomen Lääkäriliitto sekä Tekes.

Lisätietoa: Hanne Bergholm, markkinoinnin ja viestinnän päällikkö, hanne.bergholm@tamro.com, puh. 040 8370 136

www.healthawards.fi

Twitter: @HealthAwardsFI, #healthawardsfi

• Terveys, sairaanhoito, lääketiede

• health awards 2017
    • health awards

Tamro on johtava lääkkeiden ja terveystuotteiden jakelija sekä palveluntarjoaja Suomessa. Suomalaisessa hyvinvoinnin ketjussa Tamrolla on tärkeä rooli: huolehdimme, että apteekit, sairaalat ja muut terveydenhuollon palvelupisteet saavat tarvitsemansa lääkkeet ja muut tuotteet nopeasti ja luotettavasti. Tamro toimii Vantaan Tamrotalossa ja Tampereella. Tamro kuuluu PHOENIX-konserniin, joka on Euroopan johtava lääkejakelija.