Anna Laestadius

Anna Laestadius on TUI Groupin uusi globaali luova johtaja

Anna Laestadius on nimetty TUI Groupin uudeksi globaaliksi luovaksi johtajaksi. Uudessa tehtävässään hän vastaa brändin kehittämisestä ja TUIn kampanjoista maailmanlaajuisesti. Laestadius on Barbara Haasin seuraaja. Haas lopetti TUIlla aiemmin tänä vuonna.

– Anna Laestadiuksella on yli 20 vuoden kokemus kansainvälisten yritysten johtamisesta, brändien rakentamisesta ja niiden muuttamisesta digitaaliseksi. Hän sopii täydellisesti globaaliin vahvaan brändiimme, sanoo Erik Friemuth, Chief Marketing Officer of TUI Group.

– TUIn globaali näkyvyys ja vahvuus ovat kehittyneet voimakkaasti viime vuosina - tänään, yli 70 000 ihmistä työskentelee saman brändin alla, antaen yhtenäiset kasvot asiakkaille. Tämä on upea tilaisuus olla mukana kehittämässä brändiä tulevaisuudessa, sanoo Anna Laestadius.

Laestadius on työskennellyt TUIlla vuodesta 2015 Chief Marketing Officer of TUI in the Nordic -roolissa. Hänen vastuullaan on ollut lanseerata uusi TUI brändin nimi Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa. Hän on perustanut Pohjoismaissa brändi- ja markkinointitiimin ja kehittänyt kansainvälisen For You -kampanjan. Näistä hänet on palkittu kaksi kertaa Marketing Director of the Year -palkinnolla Ruotsissa. Globaalissa roolissaan hän raportoi Erik Friemuthille, TUI Group Chief Marketing Officerille. Laestadius jatkaa edelleen TUI Nordicin hallituksessa.

Laestadius aloitti uransa mainos- ja nettialalla työskennellen brändien kuten Kraft, Star Alliance, Volvo ja Ericsson kanssa. Tätä ennen hän työskenteli kahdeksan vuotta Absolut Vodka brändin kanssa erilaisissa markkinointitehtävissä, viimeisimpänä roolinaan Global Brand Director. Ennen siirtymistään TUIlle Anna työskenteli Electroluxilla Global Vice President Brand & Marketing -roolissa.