Kesää jatketaan syyslomalla etelän lämmössä

Kesää jatketaan syyslomalla etelän lämmössä

Kun Suomessa illat pimenevät ja sää kylmenee, etelässä riittää vielä aurinkoa ja lämpöä.
Yhä useammat perheet suuntaavatkin koulujen syyslomaviikolla ulkomaille. Lapsiperheiden suosikki lomakohde löytyy Kreikasta.

Kreikka on suomalaisten suosikki

Suomalaiset suuntaavat Kreikkaan syyslomalla, mutta suosituimpien kohteiden joukossa on myös Turkki ja Kanariansaaret. Lokakuussa kohdevalikoima on laajimmillaan, kun avoinna on vielä Välimeren kohteita, mutta myös matkustuskausi Kanariansaarille ja muihin talven lomakohteisiin on aluillaan.

– Suomalaiset haluavat vielä pienen palan aurinkoa ja lämpöä ennen pitkää talvea. Suosituimmassa lomakohteessamme Rodoksella on vielä lokakuussakin keskimäärin 24 astetta lämmintä. Lisäksi monipuoliset perhehotellit houkuttelevat Rodoksen lämpöön, kertoo Anna-Maria Mettin, Head of Sales & Marketing.

Lämpötilaopas kertoo missä on vielä kesä

Mikäli sopiva matkakohde on hukassa, avittaa TUIn lämpötilaopas lomakohteen valinnassa. Oppaassa lämpimät lomakohteet on jaoteltu kuukausittain kolmeen eri lämpöluokkaan: kuuma, kuumempi, kuumin. Näin jokainen löytää itselleen sopivan kesäsään, sillä kesä on aina jossakin!

Suosituimmat lomakohteet syyslomaviikoilla

1. Rodos, Kreikka