TUI Blue - Sarigerme

TUI valmistautuu avaamaan hotelleja – 10 toimenpidettä turvallisempaan lomailuun

Samaan aikaan kun suomalaiset odottavat lomamatkojen alkamista, TUI valmistautuu jo kohteissa vastaanottamaan vieraita. TUIn hotelleissa valmistellaan 10 kohdan suunnitelmaa, joka sisältää toimenpiteitä, jotta tulevasta matkakokemuksesta tulisi mahdollisimman turvallinen ja miellyttävä, sekä vieraille että henkilökunnalle. Uudet turvallisuustoimenpiteet takaavat korkean hygienitason ja riittävät turvaetäisyydet rentouttavaan lomaan.

Koronapandemia on suuri haaste koko matkailualalle ja lyhyessä ajassa TUI joutui peruuttamaan kymmenien tuhansien suomalaisten varaukset, sekä keskeyttämään lomamatkat kokonaan. Nyt keskitytään aloittamaan matkailu uudelleen, heti kun se on mahdollista turvallisella ja vastuullisella tavalla. Tällä hetkellä valmistellaan uusia toimenpiteitä hotelleihin, lentomatkustamiseen, kuljetuksiin, risteilyihin, sekä muihin lomaelämyksiin. Ensimmäisenä tulevat hotellit, joihin on valmisteltu 10 kohdan suunnitelma turvalliseen ja miellyttävään lomailuun. Nämä 10 toimenpidettä tullaan toteuttamaan kaikissa TUIn omissa hotelleissa ja niitä suositellaan myös hotellikumppaneille.

– Kun aloitamme lomamatkat uudelleen meille on tärkeää, että asiakkaamme ja henkilökuntamme tuntevat olonsa turvalliseksi kohteissa. Tämän takia seuraamme tiiviisti viranomaisten ohjeistuksia ja teemme tarkat suunnitelmat ennen kuin ensimmäiset lomailijat saapuvat. Nämä kymmenen toimenpidettä varmistavat, että asiakkaamme saavat nauttia turvallisesti lomastaan hotelleissamme, sanoo Laura Aaltonen TUI Finlandin viestintäpäällikkö.

10 toimenpidettä turvalliseen hotellivierailuun:

1) Online-sisäänkirjautuminen: Asiakkaat voivat itse kirjautua hotelliin ilman henkilökohtaista kontaktia. Tämä tapahtuu verkossa esimerkiksi asiakkaan älypuhelimella.

2) Turvaetäisyydet: Yleisissä tiloissa kuten ravintoloissa, käytävillä ja kuntosaleilla työntekijöiden on pidettävä 1,5-2 metrin turvavälit vieraisiin. Esimerkiksi ravintoloissa pöytiä ei tulla siivoamaan ennen kuin asiakkaat ovat lähteneet.

3) Henkilökunta työskentelee tiimeissä: Henkilökunta työskentelee ennalta määrätyissä pysyvissä ja pienissä tiimeissä mahdollisten tartuntaketjujen välttämiseksi.

4) Ravintoloiden asiakaspaikkoja vähennetään ja pöydät sijoitellaan kauemmaksi toisistaan: Ravintoloiden vieraiden määrän rajoittamiseksi kapasiteettia vähennetään. Pöydät sijoitetaan vähintään 1,5 metrin etäisyydelle toisistaan.

5) Ravintoloiden aukioloaikoja pidennetään: Jotta riittävät turvavälit pystytään järjestämään ravintoloiden ja hotellin muiden palveluiden aukioloaikoja pidennetään.

6) Viihdeohjelma ja aktiviteetit mukautetaan: Tilaisuudet, urheiluaktiviteetit ja viihdeohjelma järjestetään pienemmille osallistujamäärille ja ilman lähikontakteja. Kylpyläpalvelut ja lastenhoito järjestetään uusien säännösten mukaisesti noudattaen kohde- ja lähtömaiden suosituksia.

7) Käsidesiä on asiakkaiden ja henkilökunnan saatavilla: Käsidesipisteitä lisätään merkittävästi, jotta vieraat ja henkilökunta voivat desinfioida kätensä kaikissa yhteisissä tiloissa. Esimerkiksi ravintoloissa ja baareissa, urheilupaikoilla ja hotellien auloissa.

8) Huoneet siivotaan perusteellisesti: Siivouksessa otetaan käyttöön uusia puhdistusmenetelmiä, jotka takavaavat parhaan mahdollisen suojan koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi. Kaikki huoneet siivotaan erityisen huolellisesti ennen vieraiden saapumista ja aina vieraiden vaihtuessa noudatetaan samaa tarkkaa siivoussuunnitelmaa.

9) Pöytiintarjoilua lisätään, itsepalvelupisteitä vähennetään: Buffetpöytiä ja muita Itsepalvelupisteitä tullaan vähentämään minimiin. Ja aina kun mahdollista henkilökunta tarjoilee ruoan ja juoman asiakkaalle.

10) Henkilökunnalle tarjotaan turvallisuuskoulutusta: TUI tulee kouluttamaan kaikki työntekijänsä omissa hotelleissaan. Ensimmäiset koulutukset ovat jo alkaneet tällä viikolla.