TUIn uusin Boeing 737 MAX 8 sai nimekseen "Kittilä"

TUIn uusin Boeing 737 MAX 8 sai nimekseen "Kittilä"

Joka vuosi 27 miljoonaa lomailijaa matkustaa TUIn kanssa yli sataan kohteeseen ympäri maailmaa. TUIlla on pitkät yhteistyösuhteet lomakohteiden ja kohdemaiden kanssa. Nyt yhtiö haluaa korostaa näitä suhteita nimeämällä uusimmat Boeing 737 MAX 8 lentokoneet kohteiden nimillä.

Suomi on tärkeä kohdemaa TUIlle. Lapin kohteet ovat erittäin suosittuja esimerkiksi brittilomailijoiden keskuudessa. Tästä johtuen TUI on päättäny nimetä uuden lentokoneen Kittilän kaupungin mukaan. Uusia Boeing 737 MAX 8 -lentokoneita on tilattu 72 kappaletta ja Kittilä on niistä järjestyksessä kuudes.

Joulupukkihan tunnetusti asuu Lapissa, joten hänet oli valittu itseoikeutetusti nimenantoseremonian kummisedäksi. Joulupukin lisäksi tilaisuudessa olivat allekirjoittamassa Finavialta Kittilän lentokentän johtaja Kimmo Liukkonen ja TUIlta Lapin seudun kohdejohtaja George Dimas. Seremoniassa oli mukana myös TUIn yhteistyökumppaneita Lapland Safarilta, sekä Lapin matkailun vaikuttajia.

Joulupukki: “ Tämä oli minulle erityinen hetki. Rakastan kotiseutuani Lappia ja sen ihmisiä. Tunnen ylpeyttä, että nyt tämä lentokone kantaa nimeä Kittilä ja toimii Lapin lähettiläänä maailmalla. Toivotan kaikille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta.”

George Dimas: “Matkailu tuo ihmisiä ja kulttuureja yhteen. Lentokoneemme ovat osa lomakokemusta ja yhdistävä elemetti eri alueiden välillä ympäri maailmaa. Lappi on yksi brittien suosikkilomakohteista talvikaudella. Meillä on erinomaiset suhteet paikallisiin hotellikumppaneihin. Yhteistyömatkanjärjestäjänä toimii Lapland Safari. Ja tietysti meillä on myös meidän oma TUIn henkilökunta kohteessa. Kaikki nämä varmistavat, että asiakkaamme voivat nauttia loistavasta lomasta tässä upeassa lomakohteessa.”

Kimmo Liukkonen: ”Nimeäminen on meille suuri kunnia. Paljon hienoja asioita tapahtuu juuri nyt täällä pohjoisessa. Kuukausi sitten avasimme Kittilän lentokentällä uuden terminaalin laajennuksen juuri ajoissa ennen historian kiireisintä lomakautta. Paljon turisteja saapuu viettämään satumaista joulua kansamme Lappiin. On ihana ajatus, että Lapin kokemus alkaa jo koneeseen nousemisesta!”