Saloon syntyy kokonaisen ladon kattava seinämaalaus keskelle peltomaisemaa

Lehdistötiedote   •   Syys 23, 2019 16:24 EEST

Sobekcis-duon seinämaalaus Johannesburgissa

Suomen suurin julkisen tilan taidetapahtuma Upeart Festival 2019 tuo tänä vuonna Saloon näyttävän taideteoksen, jonka sijainti on poikkeuksellinen. Serbialaisten kaksoisveljesten muodostama taiteilijaduo Sobekcis toteuttaa kokonaisen ladon kattavan maalauksen keskelle peltomaisemaa, osoitteeseen Inkereentie 348. Neljättä kertaa järjestettävä kaupunkitaidefestivaali tuo tänä syksynä toistakymmentä pysyvää julkisen taiteen teosta yhdeksään kaupunkiin ympäri maata.

Abstrakteja muotoja, voimakkaita värejä ja liikettä – näistä elementeistä tunnetaan serbialainen taiteilijaduo Sobekcis. Pian kaksoisveljesten taide värittää Salon seudulla liikkuvien matkaa, kun Inkereentiellä sijaitseva lato saa pintaansa näyttävän seinämaalauksen, joka myös valaistaan. Muraalit ja muut julkiset taideteokset sijoittuvat tyypillisesti keskelle kaupunkimaisemaa, mutta tämä teos tulee ilahduttamaan katsojia poikkeuksellisella sijainnillaan vilkkaan ajoreitin varrella.

Sobekcis toteuttaa seinämaalauksen 22.9. - 29.9. välisenä aikana osoitteessa Inkereentie 348. Teoksen toteutuksessa ovat mukana Upeart, Salon kaupunki, Cramo Finland ja Nikkasen Konepaja Oy.

Neljättä kertaa järjestettävä Upeart Festival 2019 tuo syyskuun aikana julkisia taideteoksia yhdeksään kaupunkiin ympäri maata. Taideteoksia on jo valmistunut Joensuun ja Espoon lisäksi Mikkelissä. Uusia festivaalikaupunkeja taiteilijoineen julkistetaan läpi syyskuun.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Anna Virtanen
press (at) upeart com

Seuraa Upeart Festivalia:
Twitter:http://www.twitter.com/upeartfinland
Nettisivu:http://www.upeart.com
Newsdesk:https://www.mynewsdesk.com/fi/upeart

Upeart Festival on Suomen suurin julkisen tilan taidetapahtuma. Neljättä kertaa järjestettävä kaupunkitaidefestivaali tuo vuonna 2019 toistakymmentä pysyvää julkisen taiteen teosta yhdeksään kaupunkiin. Huippuluokan taiteilijoita ja heidän teoksiaan poikkeuksellisen laajasti esittelevä Upeart-festivaali on jo ensimmäisinä vuosinaan vakiinnuttanut asemansa kansainvälisesti kiinnostavimpien kaupunkitaidetapahtumien joukossa. Festivaalin taustalla on julkisen taiteen kehittämishankkeita koordinoiva Upeart-taidekollektiivi yhteistyökumppaneineen.

PDF-tiedosto

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.