Vileda haluaa perheille yhteistä aikaa

Vileda jatkaa Tunti lisää lapselle -kampanjaansa kutsumalla blogiyhteisön mukaan viemään viestikapulaa hyvän asian puolesta.

Tunti lisää lapselle on Viledan kampanja, jota tehdään yhteistyössä Lastenklinikoiden Kummien kanssa osana pitkäjänteistä yhteistyötä lasten ja nuorten mielenterveystyön kehittämiseksi. Kummien tämän vuoden teemana on lasten ja nuorten henkinen hyvinvointi, jonka suojelijana on tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Viledan kampanjan keskeinen viesti on, että vähemmän aikaa siivoukselle voi merkitä lisää aikaa lapselle. Nyt hankitaan lisää yhteistä aikaa lapselle ja vanhemmille kokoamalla hyviä siivousvinkkejä blogien voimin: aina kun jokin blogi lähtee mukaan viemään hyvää asiaa eteenpäin, Vileda lahjoittaa sata euroa lisää Lastenklinikoiden Kummien kanssa kerättävään pottiin. Bloggaajan tehtävä on kertoa omat, aikaa säästävät vinkkinsä siivoukseen: Onko kätevintä pestä lattia suurella mopilla vai lakaista roskat joutuin maton alle?

Lapselle riittää tavallinen, jaettu arki

Viledan kampanjalla korostetaan vanhempien ja lasten yhteisen ajan merkitystä kiireisessä arjessa. Suomessa jo joka kymmenes lapsi ja nuori tarvitsee psykiatrista hoitoa. Yksi merkittävä syy mielenterveysongelmien lisääntymiseen on asiantuntijoiden mukaan perheiden aikapula. Nyky-yhteiskunnan monissa paineissa ajan löytäminen perheelle ei ole helppo tehtävä.

Kun lapsen kanssa on jaettu yhdessä riittävästi mielihyvän hetkiä, myös väistämättömät hankalat asiat kuten erimielisyydet, pettymykset ja kiukku mahtuvat suhteeseen paremmin.

– Lapsi haluaa vanhemmiltaan kiinnostusta, hyväksyntää ja aikaa. Ei yhdessä tarvitse tehdä mitään erityistä, tavalliset arjen asiat ovat jaettuina mukavia, summaa HUSin lastenpsykiatrian vastaava ylilääkäri Leena Repokari, joka on ollut mukana kampanjassa.

Vileda haastoi jo aikaisemmin Tunti lisää lapselle -kampanjassa suomalaiset ideoimaan Facebookissa, miten perheet voisivat viettää enemmän aikaa yhdessä. Sosiaalisessa mediassa ollaan edelleen, mutta nyt siis blogiyhteisössä.

Vähemmän aikaa siivoukselle, enemmän lapselle

Monet tuhlaavat aikaa siivoamalla pintoja tehottomilla ja vanhanaikaisilla välineillä. Se on turhaa työtä. Vileda tarjoaa siivoukseen nykyaikaisia, tehokkaita ja ergonomisia siivousvälineitä, joilla siivous sujuu nopeasti ja vaivattomasti. Kunnon välineillä ja tehokkailla nikseillä saat enemmän aikaan vähemmällä vaivalla ja aikaa jää tärkeämpään.

Aiempina vuosina Vileda on kerännyt kampanjoillaan lasten ja nuorten mielenterveystyölle Kummien kautta lähes 70 000 euroa.

Tulosta itsellesi oheisesta liitteestä Viledan vinkit tehokkaaseen ja aikaa säästävään siivoukseen!

Lisätietoja:

Hanna Lehtinen
Myynti- ja viestintäassistentti
hanna.lehtinen@fhp-ww.com

• lapset
  • siivousvinkit

Freudenberg Household Products on tuotekehityksen ja innovaatioiden saralla maailman johtava mekaanisten siivoustuotteiden valmistaja, jonka päätuotemerkkejä Suomessa ovat Vileda® ja Wettex®. Tuotteet voidaan jakaa pääosin lattioiden ja muiden pintojen hoitoon (mopit, siivousliinat, -sienet ja -harjat), siivouskäsineisiin, vaatehuoltoon sekä ammattisiivouksessa lisäksi siivousvaunuihin ja jätehuoltoon. Freudenberg Household Products panostaa jatkuvaan tuotekehitykseen pyrkimyksenään olla siivoustuotteiden edelläkävijä ja suunnannäyttäjä maailmassa, niin kotitalous- kuin ammattisiivouksessakin. Yritys on osa yli 160-vuotiasta saksalaista perheyritystä, monialakonserni Freudenberg Groupia, jonka liikevaihto vuonna 2013 oli 5,6 miljardia € ja jossa työskentelee yli 33 000 työntekijää.