Amadeus vinner langsiktig avtale med Flight Centre

Amadeus vinner langsiktig avtale med Flight Centre

Amadeus og Flight Centre Travel Group melder om at de inngår et samarbeid som innebærer at Flight Centre skal benytte seg av Amadeus' distribusjonsteknologi i EMEA og Asia. Amadeus skal samarbeide tett med Flight Centre for å transformere IT-løsningene og virksomheten deres ved å levere innovative løsninger og støtte ekspansjonen i disse regionene.

Amadeus' løsning Selling Platform Connect og en rekke andre tjenester gjør det mulig for Flight Centres reiseagenter å levere personlig tilpassede tjenester av høy kvalitet til sine reisende. Samarbeidet får innvirkning på Flight Centres reisebyråer i 17 land, blant annet i Sverige, Danmark, Norge og Finland.

De to selskapene skal arbeide sammen og Flight Centre skal bidra når Amadeus utvikler en NDC-løsning. Dette vil gjøre det mulig for reiseselgere over hele verden å kjøpe, bestille og betale for flyreiser og tilhørende tilleggstjenester, samt endre og kansellere bestillinger gjennom å bruke NDC-standarden i Amadeus Selling Platform Connect. Dette innebærer at reiseselgere som Flight Centre vil kunne tilby kundene et bredere utvalg av billettpriser og mulighet til å bestille NDC-drevne tilleggstjenester i et system som de allerede er vant med.

Les mer om samarbeidet her

Amadeus er en teknikkinnovatør med løsninger og tjenester som knytter sammen hele reisebransjens økosystem – leverandører, reiseselgere og reisende – gjennom reisens alle steg.

Vi har mer enn 15 000 ansatte, over 70 lokale kommersielle organisasjoner, og har virksomhet i mer enn 190 land.

Vårt hovedkontor ligger i Madrid, vi har vårt forsknings- og utviklingssenter i Nice, og all operativ virksomhet håndteres fra et datasenter i Tyskland.