Amadeus vinner langsiktig avtale med Flight Centre

Pressemelding   •   apr 20, 2018 13:15 CEST

Amadeus og Flight Centre Travel Group melder om at de inngår et samarbeid som innebærer at Flight Centre skal benytte seg av Amadeus' distribusjonsteknologi i EMEA og Asia. Amadeus skal samarbeide tett med Flight Centre for å transformere IT-løsningene og virksomheten deres ved å levere innovative løsninger og støtte ekspansjonen i disse regionene.

Amadeus' løsning Selling Platform Connect og en rekke andre tjenester gjør det mulig for Flight Centres reiseagenter å levere personlig tilpassede tjenester av høy kvalitet til sine reisende. Samarbeidet får innvirkning på Flight Centres reisebyråer i 17 land, blant annet i Sverige, Danmark, Norge og Finland.

De to selskapene skal arbeide sammen og Flight Centre skal bidra når Amadeus utvikler en NDC-løsning. Dette vil gjøre det mulig for reiseselgere over hele verden å kjøpe, bestille og betale for flyreiser og tilhørende tilleggstjenester, samt endre og kansellere bestillinger gjennom å bruke NDC-standarden i Amadeus Selling Platform Connect. Dette innebærer at reiseselgere som Flight Centre vil kunne tilby kundene et bredere utvalg av billettpriser og mulighet til å bestille NDC-drevne tilleggstjenester i et system som de allerede er vant med.

Les mer om samarbeidet her

Amadeus er en teknikkinnovatør med løsninger og tjenester som knytter sammen hele reisebransjens økosystem – leverandører, reiseselgere og reisende – gjennom reisens alle steg.

Vi har mer enn 15 000 ansatte, over 70 lokale kommersielle organisasjoner, og har virksomhet i mer enn 190 land.

Vårt hovedkontor ligger i Madrid, vi har vårt forsknings- og utviklingssenter i Nice, og all operativ virksomhet håndteres fra et datasenter i Tyskland.

Kommentarer (0)