Southwest Airlines fullfører overgangen til Amadeus Altéa

Southwest Airlines fullfører overgangen til Amadeus Altéa

Ny IT-plattform gir flyselskaper mulighet til å forbedre kundeopplevelsen og øke inntektene.

Det amerikanske flyselskapet Southwest Airlines Co. og Amadeus IT Group melder at Southwest Airlines har fullført overgangen til Amadeus Altéa passasjerhåndteringssystem. Løsningen vil bli benyttet både for Southwests innenriks- og utenriksflygninger, på 101 flyplasser i ni land.

Et team på over 1500 personer fra både Southwest og Amadeus har samarbeidet i prosjektet med å føre sammen flere systemer til en enhetlig IT-plattform. Det nye systemet innebærer en rekke fordeler og muligheter for Southwest Airlines, som en optimert rutetabell med bl.a. bedre tilslutningstider, enklere håndtering av plasskapasitet på alle ruter, og automatisert ombooking ved forsinkede eller innstilte fly.

- Vi er stolte over å utvikle innovative og kundetilpassede løsninger og på den måten hjelpe våre flyselskapspartnere med å tilpasse og utvikle sine produkter i samsvar med passasjerenes behov, sier Luis Maroto, administrerende direktør i Amadeus

- Vårt utdypede partnerskap med Amadeus åpner for en lys framtid, med nye verktøy som gir vårt personale mulighet til å gjøre det de er dyktigst til – å tilby kundeservice i verdensklasse, sier Gary Kelly, styreleder og administrerende direktør i Southwest Airlines.

For å lese hele pressmeldingen klikk her.

Amadeus er en teknikkinnovatør med løsninger og tjenester som knytter sammen hele reisebransjens økosystem – leverandører, reiseselgere og reisende – gjennom reisens alle steg.

Vi har mer enn 14 200 ansatte, over 70 lokale kommersielle organisasjoner, og har virksomhet i mer enn 195 land.

Vårt hovedkontor ligger i Madrid, vi har vårt forsknings- og utviklingssenter i Nice, og all operativ virksomhet håndteres fra et datasenter i Tyskland. Vi har også regionkontorer i Bangkok, Boston, Dubai, Miami, São Paulo og Singapore.