NYE ASICS NOVABLAST GIR LØPERE SPENST I STEGET

Designen til nye ASICS NOVABLAST er unik for ASICS' serie med kvalitetsløpesko, og gir en løpesko med en energisk stegavvikling som gjør løpingen morsommere.

Den dristige og iøynefallende designen til NOVABLAST-løpeskoen gjenspeiler målgruppen perfekt – en ny og yngre generasjon av løpere som ikke bare er ute etter en høytpresterende sko, men som også vil ha en sko som får dem til å føle seg bra, og som gjør løpingen morsom.

For å oppfylle dette ønsket har ASICS latt seg inspirere av trampoliner når de designet mellomsålen på NOVABLAST, noe som gir løpere ekstra spenst i steget. Den energiske stegavviklingen gjør det lettere å finne en god rytme og løpe fortest mulig.

Skoens nye FLYTEFOAM Blast-mellomsåle gir en sko med en myk, men samtidig responsiv følelse under føttene. Til tross for en lav vekt på cirka 275 g (h) og 225 g (d) gir skoens mellomsåledesign løperen en energisk og spenstig løpestil.

Overdelen er laget av et mesh-materiale som gir svært god luftgjennomstrømning og en avkjølt løpsopplevelse. Overdelen er utformet slik at den både er myk og behagelig og samtidig sterk og støttende – helt uten sømmer og sveisede overlappinger. Sålen på NOVABLAST er laget av ASICS’ anerkjente AHARPLUS-gummi som er tre ganger så motstandsdyktig som selskapets tradisjonelle yttersåle, og som gir løpere en sko med økt slitestyrke og bedre grep.

NOVABLAST lanseres globalt i både dame- og herreversjon og kan kjøpes hos ASICS-forhandlere og spesialbutikker for løpere fra torsdag 27. februar 2020. Besøk ASICS NOVABLAST og www.ASICS.com for mer informasjon.

Junichiro Tateishi, General Manager, Footwear Function Research Department, ASICS Institute of Sport Science, forteller: "Vår nye FLYTEFOAM Blast-mellomsåle er utviklet for å gjøre mer enn bare å støtte løpere underveis – den skal også gi dem en gledesfylt og leken løpsopplevelse."

• Livsstil, mote, fritid

About ASICS
Anima Sana In Corpore Sano: A Sound Mind in a Sound Body.  More than sixty years ago, in 1949, Kihachiro Onitsuka founded the forerunner of ASICS, Onitsuka Ltd, introducing its first pair of shoes.  Since then, a lot has changed, except ASICS commitment to offer the finest and most innovative sportswear products.  Today, ASICS is represented on every continent.  In constant dialogue with professional and amateur athletes, ASICS translates technology into sophisticated and functional products for a large number of sports. www.asics.com

Pressekontakt Communications Executive PR och kommunikation