Gina Tricot har sammen med Ateles videreutviklet sin netthandel, med fokus på responsive design og sosiale medier

Gina Tricot lanserer en nettbutikk med responsivt design utviklet av Ateles Consulting. Stikkordene for den nye nettsiden har vært mobilt, sosialt og inspirerende.

Gina Tricot har hatt en separat mobilside siden 2012. Nå har man valgt å oppdatere hele nettsiden til en responsiv versjon slik at innholdet tilpasser seg størrelsen på skjermen og kundene møter samme nettside uavhengig av hvilke enheter de bruker. Dette betyr mindre arbeid til administrering og vedlikehold og en mer konsekvent opplevelse for kundene.

Foruten å være responsiv er den nye nettsiden mye mer fokusert rundt sosialt innhold. Flere feeds har blitt integrert fra Instagram, Facebook og Youtube og det finnes en primær stor sosial feed inspirert av Tumblr hvor det vises innhold både fra Gina Tricot og fra kundene.

”Kundene våre er veldig aktive rundt merkevaren vår i sosiale medier og derfor ville vi la dem få mere plass på den nye nettsiden. De kan nå bli inspirert både av Gina Tricot og av hverandre på nettsiden som også blir mer levende” sier Renée Säverot, Online Manager, Gina Tricot

Dette er en første lansering av Gina Tricots oppdaterte e-handel, nettsiden skal gjennomgå flere oppdateringer og få enda flere nye funksjoner som skal lanseres i nær fremtid.

”Målet er å være en lettilgjengelig destinasjon hvor kundene kan komme for å bli inspirert til kjøp. Samtidig skal kunder som vet hva de vil ha, enkelt skal kunne finne hva de leter etter” sier Malin Winell, Prosjektleder, Ateles

Besøk den nye netthandelen her

Om Gina Tricot

Gina Tricot er Nordens raskest voksende motekjede for kvinner. I 2012 hadde selskapet over 2,5 milliarder kroner i omsetning fordelt på 175 butikker i fem land, og en omfattende online-handel.

Ateles utvikler skreddersydde helhetsløsninger for e-handel til store og mellomstore bedrifter innen både B2C og B2B segmentet. Basert på markedsledende plattformsleverandører leverer Ateles en spesialtilpasset, innovativ og brukervennlig e-handelsløsning utifra virksomheters unike behov. Ateles ble startet i 2001 og har i dag over 30 ansatte med kontor i Oslo, Stockholm og Linköping. Les mer på: www.ateles.no

• Data, telekom, IT

• responsiv design