Se Balcos Balkonger hos HSB Brf Kaverös

Nyhet   •   okt 10, 2019 15:35 CEST

I 2015 kom HSB Brf Kaverös i kontakt med Balco. Initiativet kom fra borettslaget som hadde startet prosessen med å finne ut hvordan man skulle renovere balkongene. En betonginspeksjon viste at betongen i balkongplatene var dårlig og at armeringen og innfestninger var rustangrepet.

Styret til HSB Brf Kaverös orienterte seg i markedet, med spørsmålet om ”Hvilke mulige løsninger finnes det?” Flere entreprenører, tekniske løsninger og byggemetoder ble sammenlignet. En ekstern konsulent ble ansatt for å sammenligne anbud og avklare mulighetene for prosjektet.

– Det var mye å ta i betraktning, sier Christina Nilsson, styreleder, HSB Brf Kaverös. Vi ble møtt med mange forskjellige alternativer. Alt fra renovering og restaurering av de åpne balkongene til å skifte ut og lage større og innglassede balkonger.

Christina Nilsson forteller at de valgte Balco på bakgrunn av de gode referansene Balco har. I tillegg kan Balco tilby en totalentreprise med kort byggetid. Også en dokumentert lang levetid av Balcos betong- og glassystemer var viktige faktorer i vurderingen. Til slutt valgte borettslaget å fjerne alle balkongdekker og mellomvegger. Dette for å sikre at all dårlig betong inne i balkongdelen ble fjernet.

Klikk på bildet nedenfor for å se mer om HSB Brf Kaverös balkongtur med Balco.

Kommentarer (0)

Kommentar