Se Balcos Balkonger hos HSB Brf Kaverös

Se Balcos Balkonger hos HSB Brf Kaverös

I 2015 kom HSB Brf Kaverös i kontakt med Balco. Initiativet kom fra borettslaget som hadde startet prosessen med å finne ut hvordan man skulle renovere balkongene. En betonginspeksjon viste at betongen i balkongplatene var dårlig og at armeringen og innfestninger var rustangrepet.

Styret til HSB Brf Kaverös orienterte seg i markedet, med spørsmålet om ”Hvilke mulige løsninger finnes det?” Flere entreprenører, tekniske løsninger og byggemetoder ble sammenlignet. En ekstern konsulent ble ansatt for å sammenligne anbud og avklare mulighetene for prosjektet.

– Det var mye å ta i betraktning, sier Christina Nilsson, styreleder, HSB Brf Kaverös. Vi ble møtt med mange forskjellige alternativer. Alt fra renovering og restaurering av de åpne balkongene til å skifte ut og lage større og innglassede balkonger.

Christina Nilsson forteller at de valgte Balco på bakgrunn av de gode referansene Balco har. I tillegg kan Balco tilby en totalentreprise med kort byggetid. Også en dokumentert lang levetid av Balcos betong- og glassystemer var viktige faktorer i vurderingen. Til slutt valgte borettslaget å fjerne alle balkongdekker og mellomvegger. Dette for å sikre at all dårlig betong inne i balkongdelen ble fjernet.

Klikk på bildet nedenfor for å se mer om HSB Brf Kaverös balkongtur med Balco.

Pressekontakt Markedssjef +46733456152

Balconies for Greater Living

Balco er markedsledende aktør i balkongbransjen. Balco utvikler, produserer, selger og er ansvarlig for montering av egenproduserte åpne og innglassede balkongsystemer. Balcos balkongsystemer brukes ved nyproduksjon, rehabilitering og komplettering av balkonger. Vårt brede kundesegment inkluderer borettslag, boligsameier, kommunale boligbyggelag, private eiendomsbesittere, arkitekter og byggherrer. Balcos hovedkontor og produksjon ligger i Växjö i Småland, og vi har datterselskaper i Norge, Danmark, Finland, England, Tyskland, Polen og Nederland.

Sandstuveien 60A