Rekordstor oppslutning om hjulskiftdagene

Høstens hjulskiftdager ble avholdt torsdag 19. oktober og lørdag 21. oktober ved samtlige av Bilia sine forhandlere. I tillegg til at man kunne få lagt om til vinterhjul for 300,- var det servering, underholdning og gode tilbud i delebutikkene.

Alle inntektene fra hjulskiftdagene (eks. mva.) doneres til veldedige formål og lokale organisasjoner eller idrettslag som hver enkelt forhandler selv har valgt ut. Totalt ble det gjennomført 2 045 hjulskift ved Bilia sine 14 forhandlere i løpet av de to kampanjedagene. Dette resulterte i 490 800,- som overrekkes til de ulike samarbeidspartnerne.

Til sammenligning ble det høsten 2016 gjennomført 1 203 hjulskift, og våren 2017 1 514 hjulskift.

- Dette er en fremgang som vi er utrolig stolte av og fornøyde med, slår Finn Wilhelmsen, markedsdirektør i Bilia Personbil AS, fast.

Disse foreningene/organisasjonene støttes:

• Bilia Drammen gir 59 520,- til Rett Fram Opplevelser etter 248 hjulskift
  • Bilia Follo gir 46 560,- til Ski Røde Kors etter 194 hjulskift
  • Bilia Fornebu gir 59 280,- til Stabæk Håndball etter 247 hjulskift
  • Bilia Gjøvik gir 27 600,- til Raufoss & Gjøvik Sykleklubb etter 115 hjulskift
  • Bilia Gol gir 14 160,- til RØFF (ungdomsgruppa til Gol og Hemsedal Røde Kors) etter 59 hjulskift
  • Bilia Hamar gir 25 440,- til Motorførernes Avholdsforbund etter 106 hjulskift
  • Bilia Hønefoss gir 20 400,- til Heradsbygda Håndballklubb etter 85 hjulskift
  • Bilia Høvik gir 24 480,- til Redningstjenesten etter 102 hjulskift
  • Bilia Jessheim gir 31 680,- til Nannestad Skisenter etter 132 hjulskift
  • Bilia Kongsvinger gir 27 840,- til Byen Vår etter 116 hjulskift
  • Bilia Lillehammer gir 26 640,- til Kreftforeningens treffpunkttilbud til barn og unge etter 111 hjulskift
  • Bilia Lillestrøm gir 51 600,- til Kirkens Bymisjon i Lillestrøm etter 215 hjulskift
  • Bilia Vestfold gir 19 200,- til fotballaget Stokke Gutter 13 etter 80 hjulskift
  • Bilia Økern gir 56 400,- til Stiftelsen Norsk Luftambulanse etter 235 hjulskift

Vi vil gjerne rette en stor takk til alle som var innom våre forhandlere for å legge om til vinterhjul disse to dagene. Til tross for at det kan bli litt venting har vi bare fått hyggelige tilbakemeldinger. En stor takk også til alle samarbeidspartnerne vi har hatt under denne kampanjen.

- Det er tydelig at deres arbeid engasjerer mange, og vi håper støtten kommer godt med i deres videre arbeid, avslutter Finn.