BIOMAR INNGÅR SAMARBEID MED NCE SEAFOOD INNOVATION CLUSTER

Nyhet   •   des 06, 2018 14:57 CET

BioMars representanter i klyngen

Denne uken signerte BioMar Norge en avtale med NCE Seafood Innovation Cluster. Avtalen gjør BioMar Norge til en del av samarbeidet på tvers av bransjen for å sikre en bærekraftig og innovativ vekst av havbruksnæringen.

NCE-klyngen har fokus på å dele og skape kunnskap, sikre innovasjon og fasilitere entreprenørskap.

NCE Seafood Innovation Cluster er anerkjent som en av verdens mest komplette næringsklynger og kunnskapshuber i sjømatnæringen. NCE har til hensikt å spille en ledende rolle i å produsere sunn og bærekraftig mat for en voksende verdens befolkning. Dette skal gjennomføres ved å utvikle kunnskap, høyne innovasjonsaktivitet og øke konkurransekraft og verdiskaping hos de ulike bedriftene i klyngen, og i klyngen som helhet.

NCE-klyngen består av globalt ledende bedrifter som har et felles ønske om å stå i spissen for å utvikle sjømatindustrien videre med potensial for bærekraftig vekst. Sjømatklyngen har sitt tyngdepunkt i Hordaland, men er representert langs hele norskekysten og i internasjonale sjømatregioner. I 2015 fikk klyngen status som et National Centre of Expertise og er en del av det nasjonale klyngeprogrammet.

- Vi er stolte over at BioMar Norge ønsker å bli en del av klyngen. BioMar har gjort store og imponerende endringer for å sikre og forbedre bærekraftig utvikling av havbruksnæringen. BioMar Norge og NCE-klyngen deler en felles visjon om utvikling av bærekraftige fôr-løsninger som skal sikre sunn og næringsrik sjømat for verden, sier Tanja Hoel, Managing Director i NCE Seafood Innovation Cluster.

BioMar ser frem til samarbeidet
Som en innovativ aktør i fôrbransjen blir NCE-klyngen et viktig møtepunkt der innovasjon, utvikling og kompetanse bygges og det er naturlig at BioMar kan bidra med mye kunnskap og fagmennesker inn i samarbeidet

- For BioMar Norge er det viktig å være tett på innovasjonen og det som rører seg i bransjen. Vi gleder oss til å bli en del av NCE-klyngen, sier Salg- og markedsdirektør Hans Halle-Knutzen.

Kommentarer (0)