​​Blossom Copenhagen, en tidløs kolleksjon full av vakre detaljer!

Nå har det danske smykkemerket Blossom Copenhagen fått plass i butikkhyllene hos Bjørklund. Blossom Copenhagen består av håndlagde sølvsmykker til kvinner, inspirert av naturens organiske former med en romantisk og feminin touch. Hjerteform er en sentral del av kolleksjonen. Alle smykkene har et hjerte enten som anheng eller integrert i selve designet, for å formidle kjærlighet og verdsettelse. Hjertet en form som står sterkt og dermed også er et perfekt gavetips til en du er glad i.

Danskene er historisk sett kjent for sine dyktige designere, og en av de er Christina Lihn. Hun er kvinnen bak de romantiske smykkene.
Jeg er en ekte romantiker, jeg designer smykker for kvinner som elsker en feminin touch. Mitt yndlingssymbol er hjertet, et symbol som hele kolleksjonen har sitt utspring fra, sier Christina Lihn. Hun har vært i smykke industrien mesteparten av livet sitt. Hun startet sin karriere hos Georg Jensen, et Dansk livstil brand, og har senere opparbeidet sitt eget varemerke hvor hennes karakteristiske design reflekteres i hvert eneste element av kolleksjonen.

Smykkene er designet med en stor lidenskap for livet. Hoved kolleksjonen er delt inn i flere mindre kolleksjoner, som hver og en forteller en egen historie. Samtidig som de alle har en slags fellesnevner som gjør at smykkene kan brukes sammen som et sett, på tvers av de ulike kolleksjonene.

De som kjøper Blossom Copenhagen er gjerne de som er ute etter noe spesielt. Vi tror det har noe med at det skiller seg ut fra de andre smykkene vi har i sølv, og at de har et eksklusivt uttrykk. Mange sammenligner de med smykkene fra Ole Lynggaard. Kundene våre faller også for at smykkene har ekte vakre stener og ferskvannsperler sier Marianne Hedenstad, daglig leder hos Bjørklund på Manglerud senter.
Siden smykkene kom inn i butikken på Manglerud senter i desember har det blitt en stor favoritt hos kundene. Alle smykkene har en eller annen liten detalj ved seg som gjør smykket helt spesielt. Vi kvinner liker disse små detaljene. Prisene ligger fra 298,- opp til 3450,-

Kolleksjonen er i tråd med klassisk Dansk gullsmedtradisjon. Hvor designer og gullsmed har jobbet side om side. Alle produktene fra Blossom Copenhagen er håndlaget ved hjelp av tradisjonelle gullsmedteknikker. Sluttresultatet er tydelig i det organsike og personlige uttrykket.

Den danske designeren ønsker at hver og en kvinne skal føle seg vakker og selvtilfreds når hun har på seg smykker fra Blossom Copenhagen. Vis din kjærlighet og la den blomstre er Christina Lihn sine konkluderende ord.

Så da passer det jo godt å glede noen du er glad i med et smykke fra Blossom Copenhagen.
Det er alltid hyggelig å gi en gave som varer, og som får mottageren til å tenke på deg hver gang hun bærer smykket.
En av nyhetene og bestselgerne nå er kjedet med elefantanheng. Elefanter skal ifølge gammel folketro være lykkebringende. Man blir i alle fall veldig glad av å se på de. Disse elefantsmykkene kommer i fire farger og koster fra kr 1350,- Så om du skal unne deg selv noe fint eller gi en gave til noen du er glad i, så er Blossom Copenhagen et godt tips.

• kjærlighet
  • nyhet
  • håndlaget
  • gullsmed
  • sterling silver
  • lykkebringende
  • elefant
  • valentine
  • morsdag
  • tidløs
  • gavetips
  • hjerte
  • feminin
  • romantisk
  • øredobber
  • christina lihn
  • dansk design
  • blossom copenhagen

Med nesten 90 butikker over hele landet er vi tilgjengelige for de fleste. Ikke minst fordi våre butikker ligger der hvor folk flest ferdes, i kjøpesentrene.

Vareutvalget i Bjørklund-butikkene er et direkte svar på hva kundene våre har fortalt at de vil ha. Utvalget av klokker omfatter kjente kvalitetsmerker og moteklokker som: Mockberg, Triwa, Skagen, Gant, Police, Nixon, Casio, Citizen, Seiko, Club, DKNY, Gul, Inex, Mango, Daniel Wellington og Swiss Military Hanowa.

Noen av merkene du finner i våre butikker er: Blossom Copenhagen, Dima, Frost, Magi, Felix og Duette.